חדשות בארץ

ההורים שאיבדו את בנם באסון לשר אוחנה: "לא מאשימים אף אחד"

"אנחנו לא מחפשים אשמים. אני לא מאשים את המשטרה או שום אדם, אני מאמין שזו גזירה על עם ישראל", אמרו ההורים השכולים לשר אמיר אוחנה

  • כ"א אייר התשפ"א
אא

עם ישראל כואב ודואב את 45 הנפשות הטהורות שנלקחו מעימו בטרגדיה הנוראה שהתרחשה במירון. מאות בני אדם יושבים שבעה בימים אלו:  אבות ואמהות שאיבדו את בניהם, נשים צעירות שנפרדות מבעליהן, בנים ובנות שמחכים לתחיית המתים כדי לפגוש את אבא.

אמש (ראשון) הגיע השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ויועצו לענייני חרדים ניצב בדימוס אריק יקואל, לניחום אבלים בעיר בני ברק אצל משפחות חיות ולוי, שאיבדו את בניהם באסון הנורא.

"אנחנו לא מחפשים אשמים", אמרו ההורים השכולים לשר אוחנה. "אני לא מאשים את המשטרה או שום אדם, אני מאמין שזו גזירה על עם ישראל".

מוקדם יותר אתמול הגיע הרב אביגדור חיות, שאיבד את בנו ידידיה משה ז"ל בן ה-13 באסון הכבד, לנחם את הרב דוד לוי, שבנו משה ז"ל נהרג אף הוא. הרב חיות לקח את משה לוי עימו למירון, כפרס על הצטיינותו בלימוד.

מיד כשנכנס לבית משפחת לוי, פרץ המחנך הרב אביגדור חיות בבכי סוער, והתנצל על שלא השיב את בנם משה בחיים. האב השכול השני, הרב לוי, תמך בו. הרב חיות סיפר על האסון הנורא: "כל הזמן החזקנו ידיים, עד שנפלנו והוטחנו לרצפה. משה וידידיה נותקו מאיתנו, איבדתי אותם. הוא כמו בן שלי. עשיתי מה שיכולתי".

המפגש המרגש בין הוריהם של ידידיה חיות ומשה לוי, החברים הקרובים שנספו באסון במירון (קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי):

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

זוכרים את הרוגי האסון - במעשים, היכנסו לכאן.
תגיות:אמונהאסון מירון תשפ"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה