חדשות יהדות

בעקבות האסון הנורא: המקובל רבי יעקב עדס במסר לעם ישראל

המקובל הרב יעקב עדס השתתף בהלוויתם של שני ילדי משפחת אלחדד, ולאחר מכן הגיע לציון הרשב"י – זאת לאחר 15 שנה שלא היה במקום

  • כ"א אייר התשפ"א
המקובל הרב יעקב עדסהמקובל הרב יעקב עדס
אא

המקובל הגאון רבי יעקב עדס הגיע אמש (ראשון) לציון הרשב"י במירון, זאת לאחר 15 שנים שלא היה במקום. המקובל ערך עצרת תפילה והתעוררות לרפואתם של מאות הפצועים ועשרות ההרוגים.

לאחר עצרת התפילה, אמר המקובל: "יש חשיבות גדולה לעורר בציבור החרדי על הנושא, לא להיכנס למקום שיש בו צפיפות, אנשים צריכים להבין שגם אם הם רוצים להגיע למקומות חשובים - לא להידחף, צריך לנהוג במשנה זהירות".

קודם לכן השתתף המקובל בהלוויתם של האחים שנספו באסון הנורא: יוסף דוד בן ה-18 ומשה מרדכי ז"ל בן ה-12, בניו של הרב מאיר אלחדד, שנטמנו במירון.

כזכור, האב השכול ר' מאיר אלחדד נפרד מבניו בדברי אמונה המוכיחים על תעצומות נפש: "45 נפשות מעם ישראל שנהרגו, ו-45 בגימטריה 'מה'.

"'מה' מאפיין את הביטול שלנו לבורא יתברך. משה רבנו אמר 'ונחנו מה'", המשיך האב השכול. "אנחנו צריכים לדעת שאנחנו מבוטלים. מבטלים את כל היישות שלנו כלפי הבורא יתברך. אין לנו שום יישות בעולם.

"כשקורים דברים קשים שאנחנו לא מבינים – יהודים שבאו לשמוח בהילולא של רבי שמעון בר יוחאי. איך קרה כזה אסון? אבל היא הנותנת. הקדוש ברוך הוא בחר בהשגחה פרטית כל נפש שהיתה שם. היו לי שם 5 בנים, ומתוכם 3 ניצלו ו-2 נהרגו. הקב"ה בחר בדיוק איזה נשמות שייכות כבר לגן עדן.

הרב אלחדד משחזר את הלילה הקשה במירון, כאשר היה בחוסר אונים נורא לגבי חייהם של בניו. "כל הלילה הייתי בחוסר אונים, אמרתי: 'רבונו של עולם, אני מבקש ממך, אל תיקח לי את האמונה. תן לי אמונה. אני צריך כוחות'. זה מה שבכיתי כל הלילה. ב"ה ה' לא לקח ממני את האמונה. אני מודה על העבר ומבקש לעתיד לבוא, שכל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני שהקב"ה הוא עשה, עושה ויעשה לכל המעשים. אין עוד מלבדו", מסיים האב השכול את דבריו, שיוצאים מדם ליבו.

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

תגיות:המקובל הרב יעקב עדסציון הרשב"יאסון הר מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה