חדשות בארץ

גפני: "המדינה צריכה לקחת אחריות על מירון"

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, קרא למדינה לקחת אחריות על הטיפול בסוגיית הר מירון: "אתה מרגיש את עצמך בהרי ההימליה, בכביש מפותל. כל הממשלות לא נתנו דעתן"

גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הוועדה לאסון הכבד בהר מירון. "אנחנו חווינו חוויה נוראה בסוף השבוע במירון, טרגדיה שלא חושב שהייתה כמותה מאז קום המדינה במישור האזרחי", אמר בפתח דבריו. "45 הרוגים, כל כך הרבה נפגעים. זה דבר שאי אפשר לתאר אותו, במסה כזאת, עם כל כך הרבה פצועים ונפגעים".

"אני מבקש להשתתף בצערן של המשפחות, כמה שאפשר לנחם בעניין הזה. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים", הוסיף גפני. "אני מבקש לציין עוד דבר. אני הרבה שנים כאן, ההזדהות של הציבור בכלל – החברה בישראל כולה, יהודים וערבים והחברה בכלל – הביעה הזדהות ראויה לציון עם משפחות הנפגעים, עם הנפגעים והפצועים. התרמות הדם שנעשו בכיכר רבין ובמקומות אחרים ראויות לציון. צריך לדבר על העניין הזה, ונקווה שההזדהות הזו תהיה לא רק בזמן אסון אלא תהיה במשך כל השנה".

בהמשך דבריו הגיב גפני לביקורת שנשמעה על המגזר החרדי: "התחלתי לשמוע פרשנים מכוח עצמם, שאמרו שלחרדים לא אכפת מהמדינה ושיתנהל הכל כמו שהתנהל, ומשלימים עם זה כגזרה משמיים ולא אכפת להם. רתחתי מזעם כששמעתי את הדבר הזה, וביקשתי מהעוזרים שלי להוציא את הפרוטוקולים. הייתי בוועדה לביקורת המדינה, הייתי יו"ר ועדת הפנים, וגם בוועדה הזו וגם במליאת הכנסת העליתי את העניין הזה פעם אחר פעם".

גפני ציין, כי כבר בשנת 2008 הוא דרש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא מירון: "הנושא התמסמס מכיוון שהכנסת לא המשיכה. לבוא היום ולהגיד שהחרדים בכלל לא רוצים שיגעו בזה, הם רוצים שהכל יתנהל ככה. אני מדבר על זה כבר 15 שנה, אולי יותר, לא היה אף חרדי שהעיר לי על זה. מדינת ישראל על כל רשויותיה פשוט הזניחה את המקום הזה – המקום השני בגודלו מבחינת תיירים, מיליון-מיליון וחצי בשנה".

"הציבור כולו, חרדים ושאינם חרדים, רוצים שהמקום ינוהל על ידי המדינה, ושינוהל כמו שצריך. אתה מרגיש את עצמך בהרי ההימליה, בכביש מפותל. אם חס וחלילה קורה אירוע בטחוני בדרך, אני לא רוצה לחשוב איך מפנים אנשים ומגיעים כוחות הצלה. בכל הארץ אנחנו רואים התרחבות של הכבישים, פה נוסעים מיליון וחצי איש על הכביש והוא נשאר כפי שהיה. המדינה צריכה לקחת אחריות על המקום הזה".

גפני הבהיר, כי הטיפול בסוגיית הר מירון הוזנח לאורך שנים על ידי ממשלות שונות: "היות ואני מכיר את הסוגיה הזו, אם זו הייתה ממשלה מוגדרת היינו אומרים 'הממשלה הזו לא מושלת'. היו פה ממשלות שונות, זה היה כל הממשלות שמירון מחוץ לתחום. הסברה הייתה שהיו ניסים – הניסים ימשיכו. כל הממשלות לא נתנו דעתן".

בתגובה לקריאתם של חברי כנסת להקמת ועדת חקירה ממלכתית, ענה גפני כי אינו מתנגד לכך. הוא הדגיש, עם זאת, כי ההקמה צריכה להיות מותנית בכך שהממשלה החדשה תתחייב להשקיע את הכספים הנדרשים לטיפול במתחם מירון: "בסופו של דבר הוועדה תגיד שצריך להשקיע שם כסף. אם יעשו זאת אז ועדת חקירה ממשלתית שווה, אם לא – אז ימצאו איזה שוטר להאשים".

תגיות:משה גפניהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה