חדשות בארץ

מבקר המדינה: אפתח בביקורת מיוחדת לנסיבות האסון במירון

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע על פתיחה בביקורת מיוחדת לבדיקת הנסיבות שהובילו לאסון הכבד במירון: "מדובר באירוע שניתן היה למנוע אותו"

אנגלמן (צילום: יונתן זינדל , פלאש 90)אנגלמן (צילום: יונתן זינדל , פלאש 90)
אא

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שני) במסיבת עיתונאים, כי משרדו יפתח בביקורת מיוחדת לבדיקת נסיבות האסון במירון, בו נהרגו 45 בני אדם.

"מדובר באירוע שניתן היה למנוע אותו, ועתה מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד ואיך נדרש היה למנוע אירוע זה", אמר המבקר בפתח דבריו. הוא ציין, כי משרד מבקר המדינה פרסם בשנת 2008 חוות דעת בנושא מצב קבר רשב"י במירון וההיערכות לאירועי ל"ג בעומר, ושלוש שנים לאחר מכן בוצעה ביקורת מעקב: "ביקורות אלו הצביעו על שורת ליקויים, שאם היו באים על תיקונם ייתכן והאסון היה נמנע".

אנגלמן הבהיר כי הביקורת "תתחקר את הנסיבות שהובילו לאסון, את היערכותם של הגופים השונים ואת הפעולות שננקטו על ידם, הן בשנה זו והן במהלך השנים שחלפו מאז דו"ח הביקורת ב-2011". הוא הדגיש כי "בשל הנסיבות הטרגיות, ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית, הדבר יבוא לידי ביטוי בדו"ח באופן חד-משמעי תוך התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר. ככל שיעלה חשש לעבירות בתחום הפלילי, העניין יועבר לבחינת היועץ המשפטי לממשלה".

המבקר הוסיף, כי במידה ויוחלט על הקמת ועדה חקירה ממלכתית בנושא, הוא יבחן את "הרלוונטיות של ביקורת המדינה והערך המוסף מפעילותה במקביל לפעילותה של הוועדה".

כזכור, יו"ר כחול לבן, שר המשפטים בני גנץ, פנה אמש ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל חוות דעת משפטית שתאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית בזמן ממשלת מעבר.

בפנייתו למנדלבליט כתב גנץ: "רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לתכלל את כלל היבטי החקירה של האסון, שכן יש לה את הסמכויות הרחבות ביותר ובידיה הכלים לגיבוש ההמלצות המתבקשות. בנסיבותיו המיוחדות והחריגות של האירוע, ובפרט לאור האפשרות כי חברי ממשלה יידרשו להתייצב בפני הוועדה, רק ועדת חקירה ממלכתית המתמנה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, בראשות שופט, תבטיח את עצמאות החקירה ואת אמון הציבור".

גנץ הוסיף, כי "הקמת הוועדה לא תחזיר למשפחות את יקיריהן או תביא מזור לכאבן, אך ביכולתה למנוע אסון מעין זה בעתיד. ישנה דחיפות בהקמת הוועדה במהירות בכדי שתוכל לבצע בדיקה ראשונית כשהמידע זמין, ומבלי שהתקיימו פעולות חקירה רבות של גורמים אחרים".

תגיות:מבקר המדינהמתניהו אנגלמןהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה