חדשות יהדות

האדמו"ר מויזניץ פרץ בבכי: "מתינו מוטלים לפנינו. הקב"ה אל תזרוק אותנו"

"מדובר בטרגדיה נוראה שאי אפשר להבין אותה", אומר האדמו"ר מויזניץ כשהוא פורץ בבכי. "צריכים אנו להמשיך ולדאוג להגברת האמונה והביטחון בהקב"ה, בקרב הילדים ובקרב כולנו"

  • כ"א אייר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האדמו"ר מויזניץ התייחס לאסון הכבד שפקד את עם ישראל, במהלך סעודה שלישית בבית מדרשו לאחר שיציאה השבת. "קשה מאד לדבר בזמן שמתים מוטלים לפנינו", אמר. "מדובר בטרגדיה נוראה שאי אפשר להבין אותה. קשה להבין הכיצד יום כזה שבאים לשמוח עם רשב"י, עם הלב של כלל ישראל הפך ליום אבל שכזה. אין אלא לומר שמשמיים דורשים מאיתנו משהו, ובוודאי שכל אחד צריך לעשות חשבון נפש אישי, איזה דברים צריכים אנו לתקן".

האדמו"ר הוסיף כי האדמו"ר בעל ה'אהבת ישראל' זיע"א אמר פעם לרבי בעל ה'אמרי חיים' זיע"א כשחזר מביקור בארץ ישראל, ש"רשב"י זה הלב של כלל ישראל".

הרבי פרץ בבכי מר: "הלב של כלל ישראל חווה כעת טרגדיה. לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי, אנו מבקשים ממך הקב"ה, אל תשליכנו – אל תזרוק אותנו".

"אנחנו עוברים ניסיונות קשים מאד, אבל עלינו לזכור את התורה ואת העובדה כי כולנו מסורים בידי הקב"ה, צריכים אנו להמשיך ולדאוג להגברת האמונה והביטחון בהקב"ה, בקרב הילדים ובקרב כולנו.

"קשה כל כך לדבר על זה כעת, בשעה שהלב של כלל ישראל כולו עצוב ושבור, עלינו לחזק את המשפחות היקרות, ואת כל אחד ואחד. המעלה אצלינו היהודים הוא שאנו מאמינים בני מאמינים, ועלינו להיזהר שלא ליפול לניסיונות ולדאוג לכל אחד שצריך עזרה שיקבל אותה באמצעות אנשים מוסמכים, שיכולים להקל על הלבבות השבורים", אמר הרבי בקול חנוק מדמעות.

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

תגיות:אסון מירוןהאדמו"ר מויזניץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה