חדשות בארץ

גנץ ליועמ"ש: לאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית

שר המשפטים בני גנץ פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל חוות דעת משפטית שתאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית בזמן ממשלת מעבר: "הקמת הוועדה לא תחזיר למשפחות את יקיריהן, אך ביכולתה למנוע אסון מעין זה בעתיד"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, שר המשפטים בני גנץ, פנה הערב (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל חוות דעת משפטית שתאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית בזמן ממשלת מעבר.

בפנייתו למנדלבליט כתב גנץ: "רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לתכלל את כלל היבטי החקירה של האסון, שכן יש לה את הסמכויות הרחבות ביותר ובידיה הכלים לגיבוש ההמלצות המתבקשות. בנסיבותיו המיוחדות והחריגות של האירוע, ובפרט לאור האפשרות כי חברי ממשלה יידרשו להתייצב בפני הוועדה, רק ועדת חקירה ממלכתית המתמנה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, בראשות שופט, תבטיח את עצמאות החקירה ואת אמון הציבור".

גנץ הוסיף, כי "הקמת הוועדה לא תחזיר למשפחות את יקיריהן או תביא מזור לכאבן, אך ביכולתה למנוע אסון מעין זה בעתיד. ישנה דחיפות בהקמת הוועדה במהירות בכדי שתוכל לבצע בדיקה ראשונית כשהמידע זמין, ומבלי שהתקיימו פעולות חקירה רבות של גורמים אחרים".

מוקדם יותר היום, שיגר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, איגרת לשוטרים בעקבות האסון בהר מירון. "ליבנו עם משפחות ההרוגים באסון", כתב בפתח דבריו. "משטרת ישראל כולה משתתפת באבלם ובצערם העמוק, ומאחלת החלמה מלאה לפצועים".

"אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו ובטחונו של האזרח בשגרה ובחירום", הוסיף המפכ"ל. "אנו חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה. כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות".

"אנו ארגון חזק ויציב, שהוכיח לאורך השנים כי הוא יודע לצלוח משברים מסוגים שונים. מחובתנו להמשיך לתפקד ברף גבוה אל מול כלל המשימות והאתגרים אשר לפתחנו, לטובת ביטחון הציבור ואיכות חייו".

שבתאי ציין את פעילותם של השוטרים לאורך שעות האירוע הקשה במירון, שעשו את מלאכתם "בעין דומעת, בתושייה ובנחישות להצלת חיים. אני פונה לכל אחת ואחד מכם, השוטרים והמפקדים, ומחזק את ידיכם כמי שעמלים לילות כימים לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות, הקרבה וסיכון עצמי".

"אני סומך עליכם. אין לי ספק בעמידתנו באתגרים שלפתחנו, למען יידע כל אזרח כי במשטרת ישראל משרתים שוטרים המבצעים תפקידם בשליחות, באמונה ובמסירות אין קץ".

"ביום זה, אשר הוכרז כיום אבל לאומי, נוריד את דגלי המדינה לחצי התורן, נושיט יד חמה ומחבקת למשפחות השכולות, ונישא תפילה להחלמה מהירה של הפצועים. נרכין ראש לזכר הנספים", חתם שבתאי את דבריו לשוטרים.

תגיות:בני גנץאביחי מנדלבליטהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה