חדשות בארץ

המפכ"ל לשוטרים: "חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים"

באיגרת לשוטרים בעקבות האסון בהר מירון, חיזק המפכ"ל קובי שבתאי את ידיהם והצהיר כי המשטרה תפעל להגיע לחקר האמת: "אני סומך עליכם"

המפכ"ל קובי שבתאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)המפכ"ל קובי שבתאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, שיגר היום (ראשון) איגרת לשוטרים בעקבות האסון בהר מירון.

"ליבנו עם משפחות ההרוגים באסון", פתח שבתאי. "משטרת ישראל כולה משתתפת באבלם ובצערם העמוק, ומאחלת החלמה מלאה לפצועים".

"אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו ובטחונו של האזרח בשגרה ובחירום", הוסיף המפכ"ל. "אנו חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה. כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות".

"אנו ארגון חזק ויציב, שהוכיח לאורך השנים כי הוא יודע לצלוח משברים מסוגים שונים. מחובתנו להמשיך לתפקד ברף גבוה אל מול כלל המשימות והאתגרים אשר לפתחנו, לטובת ביטחון הציבור ואיכות חייו".

שבתאי ציין את פעילותם של השוטרים לאורך שעות האירוע הקשה במירון, שעשו את מלאכתם "בעין דומעת, בתושייה ובנחישות להצלת חיים. אני פונה לכל אחת ואחד מכם, השוטרים והמפקדים, ומחזק את ידיכם כמי שעמלים לילות כימים לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות, הקרבה וסיכון עצמי".

"אני סומך עליכם. אין לי ספק בעמידתנו באתגרים שלפתחנו, למען יידע כל אזרח כי במשטרת ישראל משרתים שוטרים המבצעים תפקידם בשליחות, באמונה ובמסירות אין קץ".

"ביום זה, אשר הוכרז כיום אבל לאומי, נוריד את דגלי המדינה לחצי התורן, נושיט יד חמה ומחבקת למשפחות השכולות, ונישא תפילה להחלמה מהירה של הפצועים. נרכין ראש לזכר הנספים", חתם שבתאי את דבריו לשוטרים.

בתוך כך, בפורום רבי הניצבים והניצבים בדימוס של משטרת ישראל פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתברר את נסיבות האסון במירון ותפעל להסקת מסקנות ולהגשת המלצות לקראת אירועים המוניים בעתיד.

"כמי שניהלו ופיקדו על הילולת הר מירון ואירועים דומים בעבר וכמי שנחשפו לתוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתקיים השנה, אנו פונים אלייך בבקשה להוביל את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית", נאמר במכתב. "משטרת ישראל ואנשיה התמודדו בעבר עם ועדות חקירה שמונו לברר כשלים לכאורה, ולמרות הקשיים תמיד יצאה משטרת ישראל מחוזקת. אירוע הר מירון אינו נחלתה של משטרת ישראל בלבד. מעורבים בו גורמי ביטחון נוספים, משרדי ממשלה ורשויות שונות, גם בתהליכי עבודת מטה וגם בתהליך קבלת ההחלטות, כאשר חלוקת תחומי האחריות בין הגופים לתכנון, לניהול ולביצוע פועלים בעיוורון מוחלט".

"לצורך בירור מעמיק ויסודי של כלל הגופים העוסקים באירוע זה ודומיו, ובעיקר כדי למנוע אסון דומה בעתיד, אין מנוס מהקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. אנו פונים אליך כדי לקדם הקמתה של ועדה כזו בהקדם האפשרי", סיכמו בפורום רבי הניצבים והניצבים בדימוס.

תגיות:משטרת ישראלקובי שבתאיהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה