חדשות בארץ

"התארס רק לפני חודש": מאות ליוו למנוחות את פנחס מנחם קנובלוביץ’, שמשפחתו לא הספיקה להגיע להלוויה

בלי נוכחות הוריו שמתגוררים בארה"ב, השתתפו אמש אלפים מחסידי גור, בראשות האדמו"ר, בהלווייתו של פנחס מנחם קנובלוביץ', שהתארס רק לאחרונה. "בחור עדין נפש. לא להאמין", אמר חברו

אא

22 מהנספים באסון ההילולה במירון הובאו הלילה למנוחות ברחבי הארץ, ומהבוקר ישראל פתחה ביום אבל לאומי ודגלי המדינה הורדו לחצי תורן. לוויה רדפה לוויה והבוקר עדכנו במכון לרפואה משפטית כי הושלם זיהוי כל 45 הרוגי האסון.

אחד מההרוגים הוא פנחס מנחם קנובלוביץ' ז"ל, בן 22 במותו. רק לאחרונה התארס קנובלוביץ' וקבע את חתונתו בחודש חשוון הקרוב. לאחר האסון הכבד, בו מצאו את מותם 45 איש, הלוויתו נקבעה למוצאי שבת, אך משפחתו המתגוררת בארצות הברית לא הספיקה להגיע בשל קדושת השבת. המשפחה ביקשה כי יקיימו את ההלוויה ללא נוכחותם על מנת שלא להלין את המת יותר מכדי הצורך.

מאות חסידי גור, החצר אליה השתייך קנובלוביץ', ואנשים נוספים הגיעו להלוויתו שהתקיימה אמש כדי לחלוק לו כבוד אחרון, כשהם מתייחסים אליו כ"מת מצווה" – אדם שמת ואין מי שמופקד על קבורתו. האדמו"ר מגור השתתף אף הוא במסע ההלוויה בעת שחלפה דרך בית המדרש של החסידות.

קנובלוביץ' הוא הבן של הרב דוד קנובלוביץ' מניו יורק ותלמיד ישיבת מיר בירושלים. הוא התארס עם בתו של הרב שלמה חיים רוזמרין מניו יורק, וחתונתם נקבעה לחודש חשוון. חברו מישיבת מיר ספד לו וסיפר כי הוא התארס רק במהלך חג הפסח האחרון, ואמור היה להתחתן בקרוב: "בחור עדין נפש. לא להאמין. איזו יראת שמיים".

ההלוויה ההמונית התקיימה אתמול בשעה 22:00 ויצאה מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש גור להר המנוחות שם נטמן.

תגיות:חדשותהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה