חדשות בארץ

האסון הכבד במירון: הליך זיהוי ההרוגים נמשך, שיפור במצב הפצועים

35 מבין ההרוגים זוהו, מבתי החולים דווח על שיפור במצבם של חלק מהפצועים, הממשלה הכריזה על יום אבל לאומי

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

זיהוי ההרוגים: עד כה זוהו 35 מבין 45 ההרוגים באסון. בערב שבת נפסק הליך זיהוי הגופות באבו כביר, והערב (מוצאי שבת) הוא יתחדש. בשלב זה 13 מהנספים טרם זוהו.

לוויות ההרוגים: חלק מלוויותיהם של ההרוגים באסון הספיקו להיערך בערב שבת ונעשו במהירות, חלקן אף ללא הספדים, בשל הזמן הקצר. חלק מהלוויות ייערכו הערב, בבתי העלמין שברחבי הארץ.

שיפור במצב הפצועים: מבתי החולים דיווחו על כך שישנו שיפור במצבם של חלק מהפצועים. נכון לעתה מאושפזים בבתי החולים 16 פצועים. בבית החולים רמב"ם מאושפזים שלושה במצב קשה, כאשר אחד מהם, בן 52, נגמל מהנשמה וחזר להכרה. בנוסף, ישנו ילד בן 11 מבני ברק שדווח על שיפור במצבו, והוא מוגדר עתה בינוני.

בבית החולים זיו בצפת מאושפזים שמונה פצועים, מתוכם חמישה במצב בינוני, ביניהם ילד בן 12 ושלושה במצב קל. בבית החולים הדסה בירושלים מאושפזים שלושה פצועים במצב קל עד בינוני, ובבית החולים בלינסון מאושפז פצוע בן 21 במצב בינוני. בבית החולים פוריה אושפזו מספר פצועים לאחר האסון, אך כולם שוחררו.

יום אבל לאומי: הממשלה אישרה את הצעתו של נתניהו להכריז על יום אבל לאומי, ומחר (ראשון) יורדו דגלי המדינה לחצי התורן, ולא רק בארץ אלא גם בנציגויות ישראל בחו"ל.

תרומות דם: לאחר שבמד"א יצאו בקריאה להתגייס לתרומות דם, דווח כי הגיעו 2,208 אזרחים לתרום מנות דם, כדי לסייע לפצועים. מהארגון נמסר: "ברצוננו להודות לציבור על היענות נרחבת". הם הוסיפו כי מאחר שתוקף מנת דם הוא 35 יום בלבד, הם מבקשים להמשיך לבוא לתרום דם גם במהלך השבועות הבאים.

תנחומים עולמיים: בעקבות האסון שיגרו מדינות שונות תנחומים לישראל. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר לנתניהו כדי להביע תנחומים ולהציע את עזרתם בהתמודדות עם האסון, גם אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית שיגר איגרת תנחומים לנשיא ריבלין.

חקירת האסון: טרם הוחלט אם תוקם ועדת בדיקה ממשלתית שתחקור את הגורמים לאסון הכבד. ההערכה היא שתוקם ועדה כזו, אך לא לפני שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יגיש לשם כך חוות דעת מיוחדת.

בינתיים פרסם השר אמיר אוחנה, השר לביטחון פנים, כי הוא לוקח אחריות מתוקף תפקידו על מה שהתרחש באסון הכבד. "אני אחראי לכל דבר הקשור בגופים שתחת אחריותי", הוא התבטא.

 

תגיות:הרוגיםיום אבלאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה