חדשות בריאות

משרד הבריאות: חובת בידוד לחוזרים ממדינות עם תחלואה גבוהה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על תיקון לצו בריאות העם, לפיו כל מי שיחזור משבע מדינות בהן קיימת תחלואה גבוהה של קורונה יחויב בבידוד, כולל מחוסנים ומחלימים. התיקון לצו טעון אישור של הכנסת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם היום (חמישי) על תיקון לצו בריאות העם, לפיו כל מי שיחזור מהמדינות אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, טורקיה ומקסיקו – בהן קיימת תחלואה גבוהה של קורונה – יחויב להיכנס לבידוד. גם מחוסנים ומחלימים החוזרים ממדינות אלו יהיו חייבים בבידוד למשך 14 ימים, או 10 ימים בביצוע שתי בדיקות קורונה שליליות.

התיקון לצו טעון אישור הוועדה המסדרת של הכנסת, שתקבע באיזו ועדה ידון ויאושר. הוא ייכנס לתוקף ביום שני הקרוב (3 במאי).

מוקדם יותר היום, מסר משרד הבריאות כי הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה זוהה עד כה ב-41 מקרים בישראל. 24 מהמאומתים הינם חוזרים מחו"ל, מהם 21 זרים. 17 מקרים נוספים התגלו בקהילה, כשלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל. ארבעה מהמאומתים חוסנו, והשאר אינם מחוסנים.

במשרד הבריאות הוסיפו, כי בין המאומתים חמישה ילדים מבתי ספר שונים בישראל. המשרד מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים.

בשלב זה אין עדיין מידע ברור ביחס לווריאנט ההודי והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. פרופ' אוהור סאהין, מנכ"ל חברת ביונטק שפיתחה את החיסון נגד קורונה יחד עם חברת פייזר, העריך אתמול כי החיסון יעיל גם נגד וריאנט זה. משרד הבריאות שב והזכיר את ההמלצה לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל.

תגיות:נתב"גמשרד הבריאותבידודנגיף הקורונההווריאנט ההודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה