חדשות בריאות

משרד הבריאות: 41 מקרים של הווריאנט ההודי זוהו בישראל

על פי נתוני משרד הבריאות, 24 מבין המאומתים חזרו מחו"ל ו-17 מקרים נוספים התגלו בקהילה כשלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל. בין המאומתים חמישה ילדים מבתי ספר שונים בישראל

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה זוהה עד כה ב-41 מקרים בישראל, כך מסר הבוקר (חמישי) משרד הבריאות. 24 מהמאומתים הינם חוזרים מחו"ל, מהם 21 זרים. 17 מקרים נוספים התגלו בקהילה, כשלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל. ארבעה מהמאומתים חוסנו, והשאר אינם מחוסנים.

במשרד הבריאות הוסיפו, כי בין המאומתים חמישה ילדים מבתי ספר שונים בישראל. המשרד מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים.

בשלב זה אין עדיין מידע ברור ביחס לווריאנט ההודי והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. פרופ' אוהור סאהין, מנכ"ל חברת ביונטק שפיתחה את החיסון נגד קורונה יחד עם חברת פייזר, העריך אתמול כי החיסון יעיל גם נגד וריאנט זה. משרד הבריאות שב והזכיר את ההמלצה לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל.

בשל החשש מחדירת וריאנטים לישראל, וברקע ההתפרצות הקשה של הקורונה בהודו, המליץ משרד הבריאות שלשום ליישם מדיניות מחמירה של כניסה לגבולות המדינה.

על פי ההצעה, שצפויה להגיע בקרוב לדיון בממשלה, תחול הקשחה במדיניות ביחס למדינות המוגדרות כבעלות סיכון גבוה ("רמה 2"), כך שתיאסר יציאת ישראלים אליהן, למעט חריגים. ישראלים החוזרים ממדינות אלו יחויבו בבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. אזרחים זרים ממדינות אלו, שכניסתם לארץ תאושר באופן חריג, יחויבו בבידוד במלונית. התנאים המחמירים יחולו על מי ששהה באחת מהמדינות ברמה 2 במהלך 14 הימים שלפני הגעתו לארץ.

נכון לעכשיו, בקבוצת המדינות המוגדרות בסיכון גבוה נכללות שבע מדינות, אליהן הוצאה בשבוע שעבר אזהרת מסע: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה. במשרד הבריאות ציינו, כי עדכון הרשימה יתבצע אחת לשבועיים בוועדה במתכונת דומה לזו שפעלה לעניין המדינות הירוקות והאדומות. במידה ובמדינה כל שהיא יחול שינוי חריג בקריטריונים – ניתן יהיה להכריז עליה כמדינה בסיכון גבוה גם לפני המועד המתוכנן של העדכון. משרד הבריאות יפרסם מראש מדינות שמצויות בתהליכי החמרה, כדי לאפשר לנוסעים לשם להתארגן מראש.

אתמול אובחנו בישראל 100 נדבקים חדשים בקורונה. קרוב ל-37 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.3%. במקדם ההדבקה (R) נרשמה עלייה ל-0.79.

1,570 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 185 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. 118 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 65 מונשמים. במניין הנפטרים לא חל שינוי, והוא עומד הבוקר על 6,361.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונההווריאנט ההודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה