ל"ג בעומר

"הנייד צלצל פעם אחר פעם. הרמתי, ולא האמנתי למשמע אוזניי"

"רציתי מאוד לנסוע למירון, אך וויתרתי. חשתי צביטה בלב, אך הדלקתי נר לצדיק והתחלתי ללמוד את ספר הזוהר". הסיפור שתאהבו, לקראת ל"ג בעומר

  • י"ז אייר התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: דוד כהן / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: דוד כהן / פלאש 90)
אא

"אבקש שתפרסמו את הסיפור שלי לקראת ל"ג בעומר", פותח רוני את דבריו שפורסמו ב'טיב הקהילה'. "רציתי מאוד לנסוע למירון בליל ההילולא, ואף רכשתי כרטיס נסיעה. כשסיפרתי על כך לאשתי היא הביעה את אכזבתה מכך. 'תכננתי שתישאר בבית בליל ל"ג בעומר, כדי שנוכל ללכת יחדיו עם הילדים הקטנים למדורה השכונתית, נאכל יחדיו', אמרה, והוסיפה שלאחר מכן לא אכפת לה שאסע למירון להתפלל, ללמוד ולהמשיך ישועות עבורנו ועבור כלל ישראל.

"אך את הכרטיס לאוטובוס לערב ל"ג בעומר בשעות אחר הצהריים כבר רכשתי", ממשיך רוני לספר, "ובשעה כה מאוחרת אין סיכוי להשיג כרטיסים, שהלוא הכל כבר נמכר מראש".

"נזכרתי בסיפור של אחד מגדולי הדור הקשור בעבותות אהבה לרשב"י ואף כתב כמה וכמה חיבורים בתורת הסוד. באחד משיעוריו עלה הנושא של העלייה למירון, ואמר הרב לקבל השומעים שבהיותם זוג צעיר מבורך בילדים קטנים חפצה אשתו לנסוע לרשב"י להעתיר בתפילה, והרי גם הוא רצה מאוד, אלא שהוא נקט במידת הוותרנות ונשאר עם הילדים הקטנים, ואת רעייתו שלח למירון להתפלל. 'בבית הדלקתי נר לכבוד רשב"י וישבתי ללמוד את הזוהר הקדוש בין טיפול בילד האחד למשנהו', אמר הרב וציין שכך היה מנהגו כמה וכמה שנים, עד שגדלו הילדים ונסעו כל המשפחה יחדיו למירון.

"עד כאן הסיפור שזכרתי", אומר רוני. "עכשיו עשיתי חשבון פשוט וקל: אם צדיק זה ויתר כמה שנים לעלות למירון בליל ההילולא, אז אני, שרק קניתי כרטיס, לא אוותר?!"

"ויתרתי", הוא מציין בפשטות, "והייתה שמחה גדולה באותה שנה לכל המשפחה, וגם לי היתה הארה מיוחדת. בגמר הריקודים והארוחה, כבר היתה שעה מאוחרת בלילה. סיימנו להשכיב את הקטנים ופרשתי לי לסלון לפינתי, הדלקתי נר ופתחתי את ספר הזוהר כפי שעשה רבי ומורי משך כמה וכמה שנים. אמנם איני מתקרב למדרגה שלו, אך ניסיתי. למרות שחשתי צביטה בלב המשכתי ללמוד בזוהר הקדוש".

לסגולות נפלאות ליום ל"ג בעומר, לחצו כאן.

"ניגשתי למטבח להכין לי כוס שתיה חמה, והנייד שלי מצלצל פעם אחר פעם. עניתי לשיחה ועל הקו - חבר שחודשים לא שוחחנו ושאלה בפיו: 'האם אתה רוצה להצטרף אלי לנסיעה לרשב"י? אני רוצה נוסע ברכב שלי, אבל מעדיף לנסוע עם חבר שיש לו רישיון כדי שאם אתעייף הוא יחליף אותי בנהיגה'...

"לשמחתי לא היה גבול. הרי כל כך חפצתי לנסוע ולא היה לי שום מוצא בדרך הטבע, והנה טלפון מחבר, המבקש שאצטרף אליו ברכב חדש ונוח. נסענו, התפללנו, וחזרנו בשלום ובשלווה", מסיים רוני את סיפורו האישי.

מהו הסוד שגילה משה רבינו לרבי שמעון בר יוחאי? אסור להחמיץ:


 
4 דקות נפלאות עם הרב יואל ראטה: "ל"ג בעומר הוא יום גדול מאוד. תמצא כמה דקות ותדבר עם בורא עולם, תבקש ממנו את כל צרכיך":
 
תגיות:מירוןל"ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה