ל"ג בעומר

ל"ג בעומר: אלו הסגולות הטמונות ביום הגדול

ל"ג בעומר, יום פטירתו של רשב"י הוא היום בו התגלו סודות תורה גנוזים. אל תחמיצו את היום הגדול, המסוגל לקבלת התפילות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יום זה, בו נפטר רשב"י והתגלו בו רזי עולם וסודות התורה, הוא יום גדול ועצום ומסוגל לישועות רבות.

1. מסוגל לרפואה: רבי פנחס מקוריץ כתב בספרו "אמרי פנחס השלם" כך: "יום זה מסוגל ביותר לעורר בו עניין הרפואה, ומי שצריך לקחת רפואה יתחיל בל"ג בעומר, כי 'בורא רפואות' מכוון כנגד 'הוד', וכיוון שיום ל"ג בעומר הוא ספירות 'הוד שבהוד', הרי הוא מסוגל לבוא ל'תכלית הרפואה'". הרב בידרמן מוסיף ומזכיר כי אף פקידת עקרות וזרע של קיימא נכלל בברכת הרפואה.

2. מסוגל לקבלת התפילות: בעל ה'מנחת אלעזר' כותב כך: "יום ל"ג בעומר כוחו גדול ואדיר, וכל תפילה מתקבלת בשמי מרום ביום זה. על כן, על כל אחד ואחד לבקש על עצמו ועל נפש בניו ובנותיו שיהיו גדולי עולם כרבי שמעון בר יוחאי".

3. מסוגל לזכות לאור תורה: בספר "פרי צדיק": "היות וביום זה נתגלו אורות התורה, ביד כל אחד לזכות לאור התורה שבעל פה בו ביום".

4. מסוגל ליראת שמים ותשובה: ה"שפת אמת" בשם ה"חידושי הרי"ם" היה אומר כי יום ל"ג בעומר מסוגל לקנות יראת שמים. על כך כתב רבי צדוק הכהן מלובלין כי מה שאמרו בזוהר הקדוש, שאף החוטא הגדול ביותר, אם ישוב בתשובה – בשעה אחת יכול לזכות לכל המדרגות. רבי בונם מפשיסחא היה אומר כי כוח זה של תשובה הוא מיגיעתו של רשב"י בתורה.

5. מסוגל לישועות מעל דרך הטבע: רבי משה מרוזודוב היה ידוע כמחולל אותות ומופתים מעל דרך הטבע. הוא היה אומר לכל הזקוקים לישועה, שיבואו אליו ביום ל"ג בעומר, באומרו: "לבי ובשרי ירננו אל קל חי" – "לבי" ראשי תיבות: "ל"ב יום", כלומר, אחר יום ל"ב לעומר בא כוחו של "ובשרי" אותיות: "רשב"י", ואז הוא היום המסוגל להתפלל ולקיים – "ירננו אל קל חי", כי אז הקב"ה מקבל התפילה.

מהו "צער מערה" ממנו סבל רשב"י, ואיך ייתכן שגם אנו סובלים ממנו? הרב זמיר כהן מסביר ב-6 דקות נפלאות:

תגיות:ל"ג בעומררשב"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה