חדשות בארץ

דיווח: בנט וסער מתכוונים למזג את מפלגותיהם

על פי הדיווח בישראל היום, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער מתכוונים למזג את מפלגותיהם לסיעה בת 13 חברים. צעד זה נועד למסמס את הביקורת הציבורית נגד ממשלה שבראשה עומד מי שלרשותו שבעה מנדטים בלבד

בנט וסער, ארכיון (צילום: פלאש 90)בנט וסער, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

המגעים להקמת ממשלת רוטציה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תפסו אתמול (רביעי) תאוצה, עם פגישתם של בנט ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. הבוקר דיווח יהודה שלזינגר בישראל היום, כי בדרכם לממשלה החדשה מתכוונים בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער למזג את מפלגותיהם.

על פי הדיווח, לא מדובר בהליך בעל משמעות פוליטית, אלא יותר באמירה הצהרתית לפיה בנט יכהן בראשות הממשלה כראש סיעה של 13 מנדטים. המטרה בכך היא למסמס את הביקורת הציבורית, לפיה לא ייתכן שמי שעומד בראש מפלגה בת שבעה מנדטים בלבד יכהן כראש ממשלה.

על אף ההתקדמות המסתמנת במגעים בתוך הגוש, המכשולים עדיין רבים בדרך לגיבוש ממשלת בנט-לפיד. לפי הדיווח, הקושי המשמעותי נובע מחוסר האיזון המובהק בין מרכיבי הממשלה, האמורה להיות פריטטית – מחד 13 המנדטים של ימינה ותקווה חדשה, ומאידך 45 המנדטים של יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ. נכון לעכשיו, הצדדים טרם מצאו את הנוסחה לחלוקת התיקים, שתרצה את כל השותפים הקואליציוניים הפוטנציאליים.

מעבר לסוגיית התיקים, בנט ולפיד נדרשים לגבש מנגנון לעבודה משותפת ולקבלת החלטות, באופן שהממשלה הפריטטית לא תהיה משותקת. בשבועות האחרונים דווח לא אחת, כי בנט דורש לקבל זכות הצבעה עודפת כראש ממשלה על מנת שיוכל להכריע במקרים של שוויון בהצבעה בין הגושים, אולם במפלגות השמאל מביעים התנגדות נחרצת לכך.

כאמור, בנט נפגש אתמול לראשונה עם יו"ר רע"מ – צעד המתפרש כזרז משמעותי לקראת הקמת ממשלת בנט-לפיד. לאחר הפגישה, שהתקיימה בלשכתו של בנט בכנסת, נמסר מימינה כי "השניים דנו בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הנוכחי" וכי "הפגישה הייתה טובה".

במפלגת הציונות הדתית תקפו את בנט בחריפות על פגישתו עם עבאס: "לפני מספר חודשים נפתלי בנט וימינה יצאו לדרך חדשה כשמטרתם החלפת השלטון והקמת ממשלת שמאל בראשותם. מאז הם בקמפיין מיסוך מלא שקרים והאשמות, שנועד לטשטש את הפניית העורף שלהם למחנה הימין ולערכיו. היום, בזמן שאנחנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין, בנט עשה צעד נוסף, מסוכן וחסר אחריות, לעבר הכשרה תקדימית של ממשלת שמאל שנשענת על מפלגות תומכות טרור ורוצחי ילדים והפיכת מדינת ישראל לתלויה בהם ונתונה לסחיטתם".

בסיום ההודעה פנו בציונות הדתית לבנט ולסער: "גדעון ונפתלי, הימין לא יסלח לכם אם תמכרו את מדינת ישראל לאויביה בשביל אינטרסים קטנים ואגו גדול. אתם תיזכרו לדיראון עולם. חיזרו בכם ובואו נקים ממשלת ימין".

תגיות:יאיר לפידגדעון סערנפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה