סגולות

הלם מוחלט: רבי דוד אבוחצירא ענה את התשובה עוד לפני ששמע את השאלה

"דעו לכם, מי שרוצה ילדים וסייעתא דשמיא, שיתעסק וירבה בזיכוי הרבים, זו מעלה עצומה שאין כמוה", אמר רבי דוד אבוחצירא. פחות משנה לאחר מכן – נולד התינוק, לאחר 8 שנות ציפייה

  • ט"ז אייר התשפ"א
רבי דוד אבוחצירא (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)רבי דוד אבוחצירא (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)
אא

משה ויעל, בני זוג תושבי בני ברק, המתינו שנים ארוכות לילדים. רופאים, תפילות, קבלות טובות, ברכות – מה הם לא ניסו, ועדיין שערי שמים נראו כסגורים על מנעול ובריח. לפני שנה פנו אל האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה, והמתינו להיכנס לחדרו.

כאשר הגיע תורם, עמד רבי דוד לצאת מהחדר. הוא הבחין בהם, ובטרם אמרו מילה, אמר: "דעו לכם, מי שרוצה ילדים וסייעתא דשמיא, שיתעסק וירבה בזיכוי הרבים, זו מעלה עצומה שאין כמוה".

משה ויעל היו בהלם מוחלט: רבי דוד ענה להם את תשובתו עוד לפני שהספיקו להניח לפניו את מצוקתם וצערם. הם החליטו לקבל את עצתו ולהתחיל בזיכוי הרבים. משה פתח בבתי הכנסת 'אבות ובנים', יוזמה שמלכדת אבות ללמוד עם בניהם בשבתות אחר הצהריים, כאשר הילדים מקבלים ממתק בסוף הלימוד. כמו כן ארגן גם אמירת תהילים לילדי השכונה. יעל פתחה אף היא תהילים לבנות. בתחילה הגיעו ילדים ספורים, ובהמשך עשרות רבות של ילדים מדי שבת הגיעו לומר תהילים וללמוד.

לאחר תקופה ממושכת, במהלכה עשרות ילדים וילדות אומרים תהילים מדי שבת, החליטו משה ויעל לערוך מבצע. בסופו של המבצע, הם ארגנו שני אוטובוסים לטיול חוויתי של הילדים שהשתתפו, ובמהלכו של הטיול חיכתה להם הפתעת חייהם: יעל החלה להרגיש לא טוב. בעיצומו של הטיול הם נאלצו לחזור לקופת החולים ולבדיקות שונות – והבשורה התקבלה: לאחר 8 שנים של ציפייה, הם עתידים לחבוק ילד... בברית המרגשת שימש כסנדק, רבי דוד אבוחצירא.

חברו הקרוב של משה היה מטופל בדיאליזה במשך 3 פעמים בשבוע, וסבל מאוד. הוא שמע מידידו על העצה והסוד של זיכוי הרבים, ולקח על עצמו את ארגון התהילים והלימוד המשותף של אבות ובנים בבית הכנסת בשכונתו. גם כאן אירע הלא ייאמן: שבועיים בלבד לאחר שהחל במערך זיכוי הרבים – חל שיפור משמעותי מאוד במצבו. "נס רפואי", אמרו הרופאים המתפעמים.

מהי הדרך לזכות למאות מצוות בכל יום שבכלל לא עשיתם, ואיך אפשר לעשות זאת מהנייד? הרב יגאל כהן ב-4 דקות מפתיעות:

לצפייה בהרצאה המלאה, לחצו כאן.

 

תגיות:הצלחהרבי דוד אבוחציראסייעתא דשמיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה