חדשות בארץ

סמוטריץ’: "מנדלבליט לא מוסמך להוציא את נתניהו לנבצרות"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על דברים שדווחו מפי "גורם משפטי בכיר", לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו "נמצא כפסע מנבצרות". הוא טען כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אינו מוסמך להוציא את נתניהו לנבצרות: "זה איום על הדמוקרטיה ועל העם"

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף הלילה (רביעי) בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. "צריך לומר בקול ברור", כתב בטוויטר, "מנדלבליט לא מוסמך להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. אין חוק כזה ואין חיה כזו".

מתקפתו של סמוטריץ' באה על רקע הדיווח בחדשות 12, לפיו "גורם משפטי בכיר" מתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי "ביצע פיגוע בדמוקרטיה". הגורם הבכיר אף איים כי נתניהו "נמצא כפסע מנבצרות".

בתגובה לדברים, הוסיף סמוטריץ' וכתב: "האיום המסוכן הזה אינו איום על נתניהו, הוא בכלל לא העניין. זה איום על הדמוקרטיה ועל העם, ואם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית – הוא יפגוש כוחנות נגדית של העם שייאבק על עצמאותו וריבונותו".

בישיבת הממשלה הדרמטית אתמול, דרש שר הביטחון בני גנץ לקיים הצבעה מיידית על מינויו לשר המשפטים וסירב להצעתו של נתניהו לדחות את קבלת ההחלטה ב-48 שעות על מנת להגיע להסכמות. המינוי נפל ברוב של 17 מתנגדים מול 10 תומכים. לאחר מכן הפתיע נתניהו כשהעלה להצבעה את מינויו של השר אופיר אקוניס לתפקיד. שרי כחול לבן ומנדלבליט הביעו התנגדות נחרצת, וטענו כי ההצבעה מנוגדת להסכם הפריטטיות בין הליכוד וכחול לבן. לאחר שההצבעה התקיימה בניגוד לעמדתו, ואקוניס זכה לרוב קולות, הצהיר מנדלבליט כי "ההחלטה לא עברה, זו התוצאה המשפטית".

בג"ץ הוציא אמש צו ביניים, שהקפיא את החלטת הממשלה על מינויו של אקוניס לשר המשפטים. בדיון הדחוף שהתקיים בבית המשפט, הציג עורך הדין ענר הלמן את עמדתו של מנדלבליט, לפיה המינוי אינו תקף וכי על בג"ץ להורות לממשלה למנות ללא דיחוי שר משפטים קבוע. עורך הדין דוד פטר, שייצג את נתניהו, טען כי החלטה על המינוי תקפה מבחינה חוקית. לדבריו, מעמדו המשפטי של ההסכם הקואליציוני "לא ברור", ועקרון הפריטטיות לא חל במקרה זה שכן בתקנון הממשלה לא נקבע מנגנון ליישומו. הדיון בסוגיה יתחדש היום בשעה 15:30.

תגיות:בג"ץבצלאל סמוטריץ'אביחי מנדלבליטנבצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה