חדשות בארץ

מנדלבליט לבג"ץ: למנות שר משפטים ללא דיחוי; נתניהו: מבקש דחייה של 48 שעות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש מבג"ץ לתת צו מוחלט המורה לממשלה למנות ללא דיחוי שר משפטים קבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מבקש עוד 48 שעות כדי לנסות ולהגיע להסכמות בין הצדדים על מועמד מוסכם"

נתניהו, הערבנתניהו, הערב
אא

נתניהו, הערב

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש הערב (שלישי) מבג"ץ להורות לממשלה למנות ללא דיחוי שר משפטים קבוע. בחוות דעת שהגיש לבית המשפט נכתב, כי לעמדתו "התגבשה חובה משפטית למינוי שר משפטים לאלתר" וכי "אין מנוס ממתן צו מוחלט המורה לממשלה לאייש ללא דיחוי את תפקיד שר המשפטים בממשלה ה-35".

בהתייחסו לישיבת הממשלה, בה אושר מינויו של השר אופיר אקוניס לשר משפטים בהתאם להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טען מנדלבליט כי ההצבעה על המינוי הייתה בלתי חוקית, וכי אין תוקף להחלטה: "הממשלה פעלה במודע ובמכוון באופן לא חוקי", הצהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש, כי עמדתו בדיון בבג"ץ לא תיוצג על ידי היועץ המשפטי לממשלה, וקיבל אישור לייצוג פרטי. בעמדתו, שהוגשה לבית המשפט, ביקש ראש הממשלה דחייה של 48 שעות במינוי שר המשפטים על מנת לאפשר לו להגיע להסכמות עם שר הביטחון בני גנץ.

בסרטון שפרסם טרם הדיון, אמר נתניהו: "בהתאם להחלטת בג"ץ כינסתי היום את ישיבת הממשלה כדי לדון בבחירת שר משפטים. לפני הישיבה סיכמתי עם בני גנץ שנבקש 48 שעות, כדי לנסות ולהגיע למועמד מוסכם. בני חזר בו במהלך הישיבה. אחרי שהוא חזר בו עדיין ניסיתי להגיע לפשרה. כשזו לא הושגה הבאנו את הדברים להצבעה – מועמד אחד אושר, ומועמד אחד לא אושר".

"גם אחרי זה פניתי לבית המשפט, שמתכנס עכשיו, ואמרתי: מבלי לגרוע מעמדתנו, שהבחירה הייתה כדת וכדין ושהמועמד שלנו זכה ברוב גדול, אני עדיין מבקש עוד 48 שעות כדי לנסות ולהגיע להסכמות בין הצדדים על מועמד מוסכם. אני מקווה מאוד שבג"ץ ייענה לבקשה".

לקראת הדיון, פנה גנץ למנדלבליט והבהיר את עמדתו: "יש למנות שר משפטים קבוע מיד ובלא כל דיחוי. על פי ההסכם מכוחו הוקמה הממשלה, שר המשפטים נכלל בהסכם הקואליציוני תחת גוש כחול לבן-עבודה בראשותי, ולפיכך נדרש להתמנות על ידי. אבקש כי תייצג עמדתי זו בדיון בבית המשפט, ויובהר כי עמדתי היא שיש לקבל החלטה במיידי וללא דיחוי, על מנת להביא לסיום את המצב הבלתי תקין מבחינה משטרית, בו אין שר משפטים קבוע".

תגיות:בני גנץבג"ץאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה