חדשות בעולם

ג’ון קרי מכחיש: לא מסרתי מידע לאיראן על תקיפות ישראליות בסוריה

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, ג'ון קרי, הכחיש דברים שאמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, לפיהם הוא מסר לו מידע על תקיפות ישראליות בסוריה: "זה לא קרה מעולם". גורמים רפובליקניים מתחו ביקורת חריפה על קרי

ג’ון קרי, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)ג’ון קרי, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, ג'ון קרי, הכחיש הלילה (שלישי) בתוקף את דבריו של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, לפיהם הוא מסר לו מידע על תקיפות ישראליות בסוריה.

בשיחה מוקלטת, שתוכנה דלף ופורסם אתמול באתר האיראני Iran International הפועל מלונדון, אמר זריף כי "נדהם" כאשר קרי יידע אותו על כך שישראל ביצעה יותר מ-200 תקיפות נגד יעדיים איראניים בסוריה. קרי הגיב על כך בטוויטר: "הסיפור וההאשמות האלה הם שקר. זה לא קרה מעולם, לא כשהייתי מזכיר המדינה ולא מאז".

דבריו של זריף גררו ביקורת נוקבת בארצות הברית על קרי מצדם של גורמים רפובליקניים. "זה דוחה בכל כך הרבה רמות", כתבה ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארצות הברית. "ביידן וקרי צריכים לתת תשובה מדוע קרי סייע לאיראן, תומכת הטרור מספר אחד, בעודו תוקע סכין בגבה של אחת מהשותפות הנהדרות שלנו – ישראל".

קרי, שכיהן כמזכיר המדינה בתקופת ממשל אובמה, משמש כיום כשליחו המיוחד של הנשיא ג'ו ביידן לענייני אקלים והינו חבר במועצה לביטחון לאומי. הסנאטור הרפובליקני דן סאליבן קרא לו אמש להתפטר מתפקידו במועצה. נאומו של סאליבן בסנאט הוקדש לביקורת על מדיניות האנרגיה והאקלים שמוביל קרי, אולם הוא התייחס להדלפה מדבריו של זריף: "אם זה נכון – על קרי להתפטר, או שעל הנשיא לפטר אותו".

בהקלטה המודלפת של זריף, הוא נשמע מותח ביקורת על מפקד כוח קודס לשעבר, הגנרל קאסם סולימאני, שחוסל בשנה שעברה בפעולה אמריקנית בבגדאד. הוא טען, כי סולימאני פעל לסכל את המאמצים הדיפלומטיים שעשה הממשל האיראני להגיע להסכם עם המעצמות בסוגיית הגרעין – הסכם שנחתם לבסוף ב-2015. הבכיר האיראני תיאר כיצד יכולתו לקבל החלטות כשר חוץ מוגבלת מאוד, וכי ההחלטות מוכתבות על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי או מתקבלות בשטח על ידי משמרות המהפכה. הריאיון גרר ביקורת חריפה על זריף מצדם של גורמי תקשורת שמרניים באיראן.

תגיות:איראןארצות הבריתג'ון קריסוריהג'ו ביידןמוחמד ג'וואד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה