חדשות בארץ

כתבי אישום נגד תוקפי הרב מאלי ביפו ושופך הקפה הרותח בשער שכם

כתב האישום נגד שני האחים, שתקפו את ראש ישיבת ההסדר ביפו הרב אליהו מאלי ומנכ"ל הישיבה משה שנדוביץ, אינו מייחס להם מניע גזעני. לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד תושב מזרח העיר, ששפך כוס קפה רותח על חרדי בשער שכם, ונגד קטין בן 17 שהיה מעורב בתקרית החמורה

יפו, תמונת ארכיון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)יפו, תמונת ארכיון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:11)

התביעה המשטרתית הגישה הבוקר (שני) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום כנגד שני אחים תושבי יפו, שנעצרו בחשד לתקיפתם של ראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב אליהו מאלי, ומנכ"ל הישיבה משה שנדוביץ. כתב האישום כולל עבירות של תקיפה ואיומים על רקע קניית נכס מקרקעין בעיר, ובניגוד לכוונה המשטרתית הראשונית אינו מייחס לשניים מניע גזעני.

על פי פרטי כתב האישום, הנאשמים אחמד ומחמוד גרבוע הבחינו ברב מאלי ובשנדוביץ כשהם מסיירים יחד עם בעל נכס מקרקעין לצורך בחינת רכישתו בעיר, ודרשו מהם באיומים לעזוב את המקום. לאחר מכן תקפו אותם בבעיטות ואגרופים במשך מספר דקות, ונמלטו מהמקום.

חוקרי תחנת יפו פתחו בחקירה, במסגרתה זיהו תוך פרק זמן קצר את החשודים, בשנות ה-30 לחייהם, ועצרו אותם לחקירה בחשד לתקיפה. כתב האישום הוגש בתום חקירת המשטרה ובחינה של הפרקליטות.

כזכור, ביום רביעי שעבר הורה בית המשפט לשחרר ממעצר את שני החשודים בתקיפה. השופט אור ממון קבע בהחלטתו, כי קיים "חשד בעוצמה גבוהה" לעבירת התקיפה, אולם הוסיף כי המשטרה לא סיפקה ראיות לביסוס החשד למניע גזעני בתקיפה: "לטעמי חשד זה לא התגבר, וייתכן לקבוע שאף נחלש באופן משמעותי. הראייה היחידה שלכאורה תומכת בקיומו של רקע גזעני היא עדות כבושה שלא נאמרה באופן מיידי".

במקביל, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מוחמד סוילם, תושב מזרח ירושלים בן 19, שתועד לפני שבוע ברשת הטיקטוק כשהוא משליך כוס קפה רותח לעברו של חרדי שעבר בשער שכם. כתב אישום נוסף בתקרית החמורה הוגש נגד קטין בן 17.

על פי כתבי האישום, בשעות הבוקר של ה-19 באפריל ישב סוילם על המדרגות הצופות לשער שכם בירושלים. בסמוך לו ישבו ארבעה קטינים, מתוכם הנאשם הקטין. סוילם מואשם כי ניסה פעמיים לפגוע בשני יהודים באמצעות כוס קפה, וזאת מתוך מניע של גזענות. לאחר מכן הוא הבחין ביהודי נוסף בעל חזות חרדית, שצעד לעבר שער שכם. הוא התקדם לעברו, כשהנאשם הקטין מעודד אותו בקריאות "יאללה יאללה" ובתנועות ידיים. קטין נוסף צילם את ההתרחשות במכשיר הסלולרי שלו, בשידור חי לרשת הטיקטוק, כשהנאשם מקפיד להסתכל לעבר המצלמה ולקרוא לעברה קריאות הדרכה כגון "צלם את הפנים". הוא נעמד מול היהודי והשליך לעברו כוס קפה רותח. כתוצאה ממעשיו נגרמה למתלונן כווייה בצוואר. הוא פונה מהמקום באמבולנס כאשר הוא סובל מכאבים עזים, רועד והמום ונזקק לטיפול רפואי.

כתב האישום מייחס לסוילם עבירות של ניסיון תקיפה ממניע גזעני, גרימת חבלה חמורה ופגיעה בפרטיות. הקטין בן ה-17 מואשם בעבירות של שידול לניסיון תקיפה ממניע גזעני, שידול לגרימת חבלה חמורה, פגיעה בפרטיות ותקיפה ממניע גזעני. בנוסף, הוא מואשם בתקיפה ממניע גזעני בגין פגיעה באנשים בעלי חזות יהודית, כשבאחד המקרים הוא נתן מכה לראשו של אדם וניסה להעיף את הכיפה שעל ראשו. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

תגיות:אלימותערביםיפוהרב אליהו מאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה