חדשות בארץ

סער: "למצות הניסיון לממשלת אחדות"; בנט: "נהפוך כל אבן למנוע בחירות חמישיות"

יו"ר תקווה חדשה ויו"ר ימינה נשאו דברים בפתח ישיבות סיעותיהם בכנסת, בהם התייחסו לקשיים בהקמת ממשלת אחדות. סער: "יש לנו מחויבות לעשות את המירב כדי למנוע בחירות חמישיות". בנט: "קורא לחבריי מכל הצדדים לא להתבצר, אלא להתפשר". יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אפשר תוך שבוע לסגור הכל"

בנט וסער, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)בנט וסער, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:01)

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, נשא בצהריים (שני) דברים בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, בהם קרא למיצוי המהלך להקמת ממשלת אחדות. הוא סירב להשיב האם יסכים לממשלת ימין בה יכהן בנימין נתניהו שני ברוטציה.

"אלה ימים מכריעים במערכת הפוליטית", פתח סער. "אמרתי מספר פעמים – גם בשבוע שעבר – כי יש שתי אפשרויות בראייתנו: הקמת ממשלה לאומית בראשות חבר כנסת אחר, או ממשלת אחדות שבבסיסה הסדרים שיבטיחו את יכולתנו להגן על ערכינו והשקפת עולמנו".

"יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות", הוסיף יו"ר תקווה חדשה. "הזמן הולך ומתקצר, וגם היום איני יכול לומר האם תקום כזאת. אבל חשוב למצות את הניסיון הזה. לא בכל מחיר. לא בכל תנאי. יש לנו מחויבות לאזרחי ישראל – לעשות את המירב כדי למנוע בחירות חמישיות״.

זמן קצר לאחר מכן נשא יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהרה בתחילת ישיבת סיעתו, בה שיגר מסר דומה על קשיים במשא ומתן לאחדות: "הזמן אוזל", אמר. "נותר עוד שבוע להקמת הממשלה ולמניעת הידרדרות לכאוס מתמשך. אני קורא לחבריי מכל הצדדים לא להתבצר, אלא להתפשר. זה הזמן של כולנו לגלות אחריות".

"יש שתי אפשרויות", המשיך בנט. "בעדיפות הראשונה מבחינתנו – ממשלת ימין. חשוב לי שכולם יידעו: ימינה תצטרף לכל ממשלת ימין שיקים נתניהו, או בהובלתו או בהובלת כל איש ימין אחר בעל יכולת להנהיג את הממשלה, מתוך הליכוד או מבחוץ. בעדיפות השנייה – ממשלת אחדות לאומית".

"כפי שהבטחתי, התחלנו לנהל משא ומתן להקמת ממשלת אחדות שכל המפלגות יוזמנו אליה. לא נחרים אף אחד, אבל צריך לומר ביושר: הפערים לא קטנים. יש פערים גם בענייני מהות, למשל בתחומי המשפט וההתיישבות, וגם ברמת האחריות. אחדות זה אף פעם לא דבר קל, כי מדובר בתפיסות עולם שונות. זה דורש הרבה מתינות, הרבה איפוק מכל הצדדים".

"אנחנו עומדים על כך שהממשלה תשקף את רצון העם ואת הרכב הכנסת", הצהיר יו"ר ימינה. "אני לא יכול להבטיח שהמאמצים ישאו פרי. אני רואה רצון טוב, אבל אני יכול להבטיח לכל אזרח שצופה בנו: אנחנו נהפוך כל אבן כדי למנוע בחירות חמישיות בשבוע שנותר".

לפי חלק מההערכות, דבריהם של בנט וסער כוונו לעברו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ונועדו להפעיל עליו לחץ במשא ומתן להקמת ממשלה. לפיד התייחס לכך בפתח ישיבת סיעתו: "שמעתי את סער ובנט, והם מדברים על פערים, ואכן יש פערים. אבל על הדבר המרכזי כולנו מסכימים – צריך ממשלה במשרה מלאה. המפלגות שאמורות להרכיב את הממשלה הזאת מאוד שונות, אבל על הבסיס כולנו מסכימים. כולנו מאמינים שצריך להילחם בשחיתות ושצריך בשלטון הגון ומתפקד, שישקיע בדברים שבאמת חשובים לכולנו – בכיתות של הילדים שלנו, בבתי חולים, בכלכלה הישראלית".

"אני קורא לכל השותפים, בואו ניקח אחריות ונעשה את זה. בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות, אני מכיר בזה, אבל אם כולם יגלו מנהיגות ואחריות – אפשר תוך שבוע לסגור הכל. אנחנו מצידנו נעשה הכל כדי לסגור ממשלה. כי זה מה שהמדינה צריכה", סיכם לפיד.

תגיות:גדעון סערנפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה