חדשות בארץ

סערה בוועדה המסדרת: זוהר הציע להקים "ועדה לענייני ערבים"

יו"ר הוועדה המסדרת, מיקי זוהר, עורר סערה בדיון כשהציע להקים ועדה זמנית לענייני החברה הערבית. חברי הגוש המתנגד לנתניהו טענו כי מדובר במחטף, במסגרת עסקה פוליטית בין הליכוד ורע"מ

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:05)

הוועדה המסדרת התכנסה היום (שני) כדי להחליט על הקמתן של ועדות זמניות לכנסת ה-24 ולאשר מינוי סגנים ליו"ר הכנסת יריב לוין. בפתח הדיון הודיע יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), כי מעבר להקמת ועדות כספים וחוץ וביטחון, הוא מציע להקים ועדה זמנית נוספת לענייני החברה הערבית.

דבריו של זוהר עוררו סערה. חברי הגוש המתנגד לנתניהו טענו כי מדובר במחטף, במסגרת עסקה פוליטית בין הליכוד ורע"מ. "אני מתנגד שתעלה את הנושא לדיון", אמר חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) לזוהר, "זה שוחד פוליטי". פריג' הוסיף וצעק לעברו של חבר הכנסת וליד טאהא (רע"מ): "תתביישו לכם".

זוהר הסביר בהמשך, כי הוועדה המוצעת על ידו תדון במיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי, בפיתוחו הכלכלי, בתכנון ובנייה בחברה הערבית, בחינוך, בהשכלה וברווחה, וכן בסוגיות הנגב.

על פי הדיווחים, רע"מ תתמוך בהצעתו של זוהר ונציג מטעמה יעמוד בראש הוועדה. בתמורה, הליכוד יזכה לתמיכת רע"מ בוועדה המסדרת וישיג בכך את הרוב הדרוש לניהולה.

על פי ההצעה שתועלה בהמשך להצבעה בדיון, ליו"ר הכנסת ימונו ארבעה סגנים – אחד לליכוד, שניים לגוש המתנגד לנתניהו ואחד לרע"מ. כמו כן, יוקמו ועדת חוץ וביטחון וועדת כספים לפי מפתח של 17 חברים בהתאם לחוק. בראשות ועדת הכספים הזמנית יעמוד חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, ובראשות ועדת חוץ וביטחון הזמנית תעמוד חברת הכנסת אורנה ברביבאי מיש עתיד.

תגיות:מיקי זוהרהוועדה המסדרתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה