חדשות כלכלה

עסקת ענק: דלק קידוחים מוכרת את חלקה במאגר תמר לחברה מהאמירויות

שותפות דלק קידוחים חתמה עם חברת מובאדלה פטרוליום מאבו דאבי על מזכר הבנות למכירת מלוא חלקה במאגר תמר. התמורה עבור הרכישה תעמוד על עד 1.1 מיליארד דולר

אסדת תמר, ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)אסדת תמר, ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

שותפות דלק קידוחים, שבשליטת קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה, חתמה הבוקר (שני) על מזכר הבנות למכירת מלוא חלקה במאגר הגז תמר לחברת מובאדלה פטרוליום מאבו דאבי.

במסגרת מתווה הגז, התחייבה דלק קידוחים למכור את כל זכויותיה במאגר תמר בשיעור של 22% עד סוף 2021. החברה האמירתית, הנמצאת בבעלות ממשלת אבו דאבי, הינה חברה בינלאומית בתחום החיפוש והפקה של גז טבעי, והיא פועלת בין היתר במזרח התיכון, בצפון אפריקה, ברוסיה ובדרום-מזרח אסיה.

במזכר ההבנות בין הצדדים סוכם, כי התמורה שתשולם על ידי מובאדלה פטרוליום עבור הרכישה תעמוד על עד 1.1 מיליארד דולר – מתוכם סכום בלתי מותנה של מיליארד דולר, וסכום מותנה בסך של עד 100 מיליון דולר, שישולם בכפוף להתקיימות תנאים ויעדים שיסוכמו בהסכם המחייב. מדובר במזכר הבנות בלתי מחייב, אולם שתי החברות התחייבו לפעול לחתימת ההסכם המחייב לא יאוחר מסוף חודש מאי.

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, אמר עם החתימה: "מזכר ההבנות שנחתם היום הוא צעד גדול בדרך אל השלמתו הסופית של מתווה הגז. עבורי זו גאווה גדולה להוביל את המהלך, ביחד עם חברינו במובאדלה פטרוליום, שמהווה נדבך חשוב נוסף במימוש החזון שלנו לחיזוק שיתופי הפעולה באזור. שיתוף הפעולה עם מובאדלה פטרוליום הוא עדות משמעותית נוספת לאיכותו של מאגר תמר, לפוטנציאל האדיר שקיים באגן הלבנט, והוא יסייע להרחבת אפשרויות ההפקה והייצוא בשנים הקרובות".

שר האנרגיה יובל שטייניץ מסר בתגובה: "הסכם מכירת חלקה של חברת דלק במאגר הגז הטבעי תמר לחברה מאבו דאבי מהווה עוד הוכחה להצלחה ביישום מתווה הגז, שיזמתי ונאבקתי להעביר לפני מספר שנים. מונופול הגז התפרק, וחברות בינלאומיות גדולות נכנסות ומביעות את אמונן במשק הגז שלנו".

"כעת, לאחר החתימה על 'הסכמי אברהם', גם חברה ממדינה ערבית משקיעה בשוק הגז של ישראל", הוסיף שטייניץ. "אני מאמין שזוהי תחילתו של שיתוף פעולה בין המדינות בתחום האנרגיה ובתחומים כלכליים ומדיניים נוספים לרווחתם של האזרחים".

תגיות:יובל שטייניץמתווה הגזאיחוד האמירויותדלק קידוחיםמאגר תמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה