חדשות בארץ

ירושלים: המחסומים בשער שכם הוסרו, ההתפרעויות נמשכו

הפרות הסדר האלימות במזרח ירושלים נמשכו גם לאחר שמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, הורה על הסרת המחסומים שהוצבו ברחבת שער שכם. כוחות משטרה ומשמר הגבול עצרו במהלך הלילה 12 חשודים בגין התפרעויות, אירועי אלימות ותקיפת שוטרים

שער שכם, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)שער שכם, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(וידיאו: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, הנחה אמש (ראשון) להסיר את המחסומים שהוצבו ברחבת שער שכם שבירושלים. לטענת הפלסטינים, הצבת המחסומים לפני כשבועיים הייתה אחד הגורמים שהביאו לפרוץ הפרות הסדר האלימות במזרח העיר, ובמשטרה החליטו לבחון האם הסרתם תביא לירידה באלימות. מאות צעירים פלסטינים שהגיעו אל המקום הסירו את הגדרות ופתחו בחגיגות.

למרות הסרת המחסומים, נמשכו אירועי האלימות וההתפרעויות. מספר בקבוקי זכוכית ואבנים הושלכו לעבר כוחות הביטחון שפעלו באזור, ואלו פעלו לפזר את המתפרעים.

בתקרית נוספת, שאירעה בתחנת הרכבת הקלה בשבטי ישראל, השליך חשוד בקבוק זכוכית לעבר שני אנשים ששהו בתחנה. לא היו נפגעים, וכוח שהיה בסמוך עצר את החשוד. בדרך חברון פינת מרים החשמונאית הותקף אדם בשנות ה-60 לחייו על ידי שני אנשים. הוא לא נזקק לטיפול רפואי, והחשודים – שנמלטו מהמקום ברכב – אותרו לאחר מכן במעבר המנהרות. הם נעצרו לחקירה.

באירוע נוסף, תקפו שני תושבי מזרח ירושלים שני בלשי משטרה שפעלו באופן סמוי באזור שער יפו. הבלשים, שהיו מחופשים לחרדים, עצרו את שני התוקפים והעבירו אותם לחקירה.

מהמשטרה נמסר, כי במהלך הפעילות של השוטרים ולוחמי משמר הגבול נעצרו 12 חשודים בגין התפרעויות, אירועי אלימות ותקיפת שוטרים.

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב על הסרת המחסומים באזור שער שכם: "יותר מדי פעמים מדינת ישראל משדרת חולשה, נכנעת לטרור ולאלימות ולוקה כפליים. מי שבורח מהטרור, הטרור רודף אחריו. אלו חוקי המשחק במזרח התיכון. יש לגדוע את ההתפרעויות הערביות בירושלים, למצות את הדין בחומרה המירבית עם המפגעים ולא להיכנע לדרישותיהם ובכך לשחוק את ההרתעה הישראלית ולהעביר מסר של חולשה לאויבינו מסביב".

תגיות:שער שכםירושליםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה