חדשות בארץ

דיווח: נתניהו הציע לגנץ לכהן ראשון ברוטציה

על פי הדיווח בחדשות 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, להקים עמו ממשלת רוטציה בה יכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה. גנץ השיב, כי אינו רואה היתכנות להצעה. ב"ישראל היום" דווח, כי יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, דחה הצעה דומה שהוצגה בפניו על ידי גורמים מטעמו של נתניהו

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, להקים עמו ממשלת רוטציה בה יכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה. כך דיווחה הערב (ראשון) דפנה ליאל בחדשות 12.

על פי הדיווח, ההצעה עלתה בשיחה שקיימו השניים לפני יומיים. ההצעה כללה שנת כהונה אחת לגנץ כראש ממשלה, במהלכה ימשיך לכהן גם כשר ביטחון, כשבהמשך יכהן נתניהו כראש ממשלה במשך שנתיים, ולאחר מכן גנץ יחזור לתפקיד למשך שנה נוספת. גנץ השיב, כי הוא אינו רואה היתכנות להצעה.

ב"ישראל היום" דווח, כי גורמים מטעמו של נתניהו פנו לאחרונה ליו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, וניסו לשכנעו לקבל על עצמו את ראשות הממשלה למשך השנה הראשונה, זאת על מנת לרכך את התנגדותו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרפות לממשלה. דרעי דחה את ההצעה. מלשכתו של יו"ר ש"ס נמסר כי "השר דרעי לא מעוניין בתפקיד ראש הממשלה".

בליכוד בוחנים אופציות נוספות, שנועדו לסכל הקמת ממשלת רוטציה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. על הפרק – האפשרות להציע לבנט להיות ראשון ברוטציה עם נתניהו, להציע הצעה דומה לסער, או להגיע להסכמה על מועמד מהליכוד שיכהן ראשון בתפקיד ויוחלף בהמשך הקדנציה על ידי נתניהו.

בתוך כך, ועדת החוקה של הליכוד בראשות יו"ר מרכז הליכוד, חבר הכנסת חיים כץ, אישרה הערב את בקשתו של ראש הממשלה להסמיך אותו להציע שריונים ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-25 לסער, לבנט ולחברי מפלגותיהם, זאת על מנת לאפשר הקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית. בהודעה שנמסרה בתום הישיבה נאמר כי "הרשימה, ככל שתגובש, תוגש לאישור מזכירות הליכוד". עוד צוין, כי "ההחלטה דורשת את אישורי חברי מרכז הליכוד, שיוזמנו להצבעה בעניין ביום רביעי הקרוב".

תגיות:בני גנץבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה