חדשות בארץ

חדשות השבת: עשרות רקטות מעזה לישראל, ביידן הכיר ברצח העם הארמני

יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע כי החל במגעים להקמת ממשלת אחדות, לוחמי מג"ב סיכלו ניסיון פיגוע דקירה במערת המכפלה, ושריפה פרצה במכלית נפט ששטה מול חופי סוריה. כל מה שחשוב לדעת

אא

ארגוני הטרור ברצועת עזה שיגרו אמש (שישי) ובמהלך הלילה מספר מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. מצה"ל נמסר כי זוהו 36 שיגורים, וכי לוחמי ההגנה האווירית יירטו שישה שיגורים. הרקטות האחרות נפלו בשטחים פתוחים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בנפש.

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תשתיות תת-קרקעיות ומשגרי ירי תלול מסלול של חמאס ברצועה. טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית של ארגון הטרור.

בעקבות ההסלמה, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון הערכת מצב בקריה בתל אביב. בהערכת המצב השתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ובכירים נוספים. "מול רצועת עזה הנחיתי להיערך לכל תרחיש", אמר נתניהו בתום הדיון.

"שמענו גם את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל", הוסיף נתניהו. "אנחנו קודם כל רוצים להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה לכל התושבים ולכל המבקרים בירושלים. אבל אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק, ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

שר הביטחון בני גנץ קיים אף הוא הערכות מצב, בסיומן אמר: "כרגע שקט בדרום, אבל אם השקט הזה לא יישמר, עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שיישא באחריות הם ראשי חמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה, נעשה כל מה שנדרש כדי שהשקט יישמר".

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב מבצעית בהשתתפות בכירי המטכ"ל, נציגי המשטרה, שב"כ, מל"ל ובכירים נוספים. הוא הנחה בדיון על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה. מדובר צה"ל נמסר, כי לאור האירועים וההתפתחויות הצפויות, החליט הרמטכ"ל לדחות בשלב זה את נסיעתו המתוכננת לארצות הברית.

בירושלים נמשכו אמש הפרות הסדר האלימות. מאות מתפרעים פלסטינים יידו בקבוקי תבערה ואבנים וירו זיקוקים לעבר השוטרים בשלושה מוקדים – בשער שכם, במעבר קלנדיה ובקבר רחל. כוחות הביטחון עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות כדי לפזר את המתפרעים.

לוחמי מג"ב סיכלו אתמול ניסיון לביצוע פיגוע דקירה במערת המכפלה. קטין פלסטיני תושב חברון הגיע לאחת מעמדות הבידוק בכניסה למתחם המערה. הלוחמים, שחשדו בקטין, החלו לתחקר אותו. במהלך הבדיקות שנעשו הוא התחרט ככל הנראה, הוציא סכין שהוסלקה על גופו וחשף את כוונותיו. הוא נעצר והועבר לחקירת גורמי הביטחון.

יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע אתמול, כי החל במגעים להקמת ממשלת אחדות. בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב בנט כי מבחינתו "הדלת לממשלת ימין פתוחה ורצויה", אולם טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינו מוכן לבצע מה שצריך כדי להקים ממשלה".

יו"ר ימינה הוסיף כי הוא "מקיים אינספור מפגשים ושיחות עם השחקנים השונים. אנחנו מזמינים פנימה כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה. בהחלט גם הליכוד, סמוטריץ' והמפלגות החרדיות". לדבריו, ממשלת אחדות – אם תקום – תתמקד בטיפול במשבר הכלכלי: "האם באמת תקום ממשלת אחדות? אינני יודע, אך נדע בקרוב. זה תלוי בהמון פשרות וויתורים של כל השותפים".

בליכוד מסרו בתגובה, כי "ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן. בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל. אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד, אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו רוצים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אתמול בפסגת המנהיגים המקוונת בנושא האקלים שכינס נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הוא הצהיר בנאומו על מחויבותה של ישראל להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני ולהשלים את המעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת בישראל עד שנת 2050. נתניהו הוסיף, כי עד 2025 ישראל צפויה להפסיק לחלוטין את השימוש בפחם לייצור אנרגיה. באשר לייצור אנרגיה סולארית, ציין ראש הממשלה כי בחמש השנים האחרונות הגדילה ישראל את תפוקת האנרגיה שמקורה בקרינת השמש מ-2% לכ-10%. "הצבנו לעצמנו יעד, שעד סוף העשור הנוכחי נפיק למעלה משליש מהחשמל שלנו באמצעות אנרגיה מתחדשת".

שריפה פרצה היום במכלית נפט ששטה מול נמל בניאס שבצפון-מערב סוריה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו כי כלי טיס לא מאויש תקף את המכלית, וכי האש כובתה. הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", המקורב לארגון חיזבאללה, טען מפי "מקורות סוריים יודעי דבר" כי ההערכה היא שהמתקפה בוצעה על ידי כלי טיס ישראלי. בשלב זה לא ידוע לאיזו חברה שייכת המכלית, אולם ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם המזוהה עם האופוזיציה הסורית טען כי היא הגיעה מאיראן.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע היום כי ארצו מכירה ברצח העם הארמני שבוצע על ידי האמפריה העות'מאנית. ההצהרה נמסרה ביום בו הארמנים מציינים את הרג בני עמם על ידי חיילי האמפריה במהלך מלחמת העולם הראשונה.

"העם האמריקני מכבד את כל הארמנים שנרצחו ברצח העם שהחל היום לפני 106 שנה", אמר ביידן. "במשך עשרות שנים מהגרים ארמנים העשירו את ארצות הברית באינספור דרכים, אך הם מעולם לא שכחו את ההיסטוריה הטרגית שהביאה כל כך הרבה מאבותיהם לחופינו. אנחנו מכבדים את הסיפור שלהם. אנחנו רואים את הכאב הזה. אנחנו מאשרים מה שקרה בהיסטוריה הזו. אנחנו עושים זאת לא להטיל אשם אלא כדי להבטיח שמה שקרה לעולם לא יחזור על עצמו".

בטורקיה הגיבו בזעם על ההצהרה של ביידן. הנשיא הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, מחה על מה שהגדיר כ"פוליטיזיציה" של האירועים ההיסטוריים על ידי "צד שלישי". שר החוץ טורקיה, מבלוט צ'בושאולו, דחה את ההחלטה האמריקנית ואמר כי מדובר בפופוליזם: "אף אחד לא ילמד אותנו על ההיסטוריה שלנו. אופורטיוניזם פוליטי זו הבגידה הגדולה ביותר לשלום וצדק".

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר. בצפון ובהרי המרכז תחול ירידה בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ יהיה עדיין חם מהרגיל עד שרבי.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והלחות תעלה. הטמפרטורות יחזרו להיות רגילות לעונה. הרוחות יתחזקו וייעשה אביך, בעיקר בדרום הארץ. בלילה ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. בבוקר ייתכנו טפטופים עד כדי גשם מקומי קל, בעיקר בצפון ובמישור החוף.

ביום רביעי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, בעיקר בהרים, וייעשה חם מהרגיל עד שרבי בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

תגיות:נפתלי בנטטורקיהרצועת עזהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה