חם ברשת

החרדית שריגשה את הרשת: "כשמביטים בי ברחוב, לא רואים קצינה וד"ר לרפואה"

פוסט שפרסמה רופאה חרדית בשם שרה דאדי - הפך עד מהרה לויראלי, וזכה לאלפי לייקים ותגובות. "רואים חרדית. וכמוני יש חרדיות רבות. כעת אני שואלת את עצמי: האם יש סיכוי שהתמונה שלי תמנע ממטופלים פוטנציאלים להגיע אלי?

אא

פוסט שפרסמה רופאה חרדית בשם שרה דאדי - הפך עד מהרה לויראלי, וזכה לאלפי תגובות ולייקים. 

בפוסט מציגה דאדי, רופאת שיניים במקצועה, את הקושי שהיא נתקלת בו כעת - בבניית האתר התדמיתי שלה. "כשמביטים בי ברחוב, לא רואים קצינה לשעבר", היא פותחת וכותבת. "לא רואים ד"ר לרפואה, לא רואים מישהי שלמדה באוניברסיטאות בכל העולם ודוברת ארבע שפות, לא רואים אישה עצמאית שמנהלת עסק בשוק תחרותי, לא רואים חובבת אתגרים דנטליים שמוכנה להתאבד על שיניים של לקוחות, לא רואים סטודנטית לפסיכולוגיה שיודעת להתמודד גם עם המטופלים החרדתיים ביותר וללוות אותם באהבה וברגישות בתוך סט של טיפולי שיניים שיקומיים מורכבים.

רואים חרדית. וכמוני יש חרדיות רבות. כעת כשאני נמצאת בשלב הקמת האתר שלי, אני שואלת את עצמי: האם יש סיכוי שהתמונה שלי תמנע ממטופלים פוטנציאלים להגיע אלי?".

בנקודה זו היא פונה לקהל הגולשים - שביניהם גם חילונים רבים, ושואלת אותם ישירות: "עד כמה היה מרתיע אתכם ללכת לרופאת שיניים, ולגלות מישהי חרדית, עם כיסוי ראש הדוק וחצאית ארוכה? מה הייתם חושבים עליה ברגע הראשון? האם הייתם מצליחים לראות אותה מעבר למטפחת?".

ומה ענו הגולשים? לפניכם התגובות הנבחרות:

"איזו כנות, וואוו", כתבה קורין ברגמן. "שיהיה לך בהצלחה. יש לנו חברה שיפוטית למראה חיצוני. מקווה שהפוסט יעשה את העבודה. לנו בקיבוץ הייתה רופאת שיניים חרדית המון שנים, שכולם אהבו אותה (יצאה לפנסיה)".

"באופן אישי לא הייתי חושבת כלום, אפילו להפך - הייתי מפרגנת", כותבת קארינה סטול. "אבל זה לא קשור לעובדה שאת חרדית, זה קשור לעובדה שהחברה הישראלית חסרת חינוך ויכולת קבלת השונה. שלא תחשבי שזה רק ביחס אלייך חלילה. כולם שמים תוויות, כולנו חוטאים בזה. לא צריך לקחת את הדברים האלו אישית, אלא לחנך לקבלת השונה באשר הוא, כי זה נוגע לכולנו".

"את נראית אישיות מדהימה", כותבת מלי אברהם. "יבורכו מעשה ידייך. את מוערכת בנשמה, המראה הוא רק לבוש. כל הכבוד לך ולפעולך, ויהי רצון שיבינו מהי אהבת חינם ולא רק לפי המראה. את מעוררת השראה לנשים בכלל ולדתיות בפרט".

"כל מי שקרוב לבורא עולם ישתבח שמו, אני מוכן לשים את הראש שלי אצלו. רק מעלה את הביטחון לשבת על הכיסא לטיפול", כותב דוד אפללו. 

"הייתי חושבת שהגיעה לאן שהגיעה בזכות ולא בחסד, כמו שאר האנשים. המטפחת היא לא מי שאת, היא חלק ממך", כתבה אפרת ביטון-ועקנין. 

תגיות:מענייןפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה