חדשות בארץ

בית המשפט הורה לשחרר את תוקפי הרב מאלי: "החשד למניע גזעני נחלש"

שופט בית משפט השלום בתל אביב, אור ממון, קבע בהחלטתו כי המשטרה לא סיפקה ראיות לביסוס החשד למניע גזעני בתקיפה. המשטרה מתכוונת להגיש ערר על החלטת בית המשפט, ושני העצורים נותרו במעצר עד הדיון מחר

יפו, תמונת ארכיון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)יפו, תמונת ארכיון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (רביעי) לשחרר את אחמד ומחמוד גרבוע, שני תושבי יפו החשודים בתקיפתו של ראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב אליהו מאלי.

השופט אור ממון קבע בהחלטתו, כי קיים "חשד בעוצמה גבוהה" לעבירת התקיפה, אולם הוסיף כי המשטרה לא סיפקה ראיות לביסוס החשד למניע גזעני בתקיפה: "לטעמי חשד זה לא התגבר, וייתכן לקבוע שאף נחלש באופן משמעותי. הראייה היחידה שלכאורה תומכת בקיומו של רקע גזעני היא עדות כבושה שלא נאמרה באופן מיידי".

המשטרה מתכוונת להגיש ערר על החלטת בית המשפט, ושני העצורים נותרו במעצר עד הדיון הנוסף שייערך מחר.

כזכור, הרב מאלי ומנכ"ל ישיבת ההסדר, משה שנדוביץ, הותקפו בתחילת השבוע בשכונת עג'מי ביפו על ידי האחים גרבוע, כאשר הגיעו לבדוק דירה המיועדת לרכישה עבור הישיבה. שנדוביץ נזקק לאחר מכן לטיפול רפואי בבית חולים. בריאיון לחדשות 12 סיפר הרב מאלי על התקיפה, שכללה בעיטות ומכות ואלימות מילולית קשה: "האמירה שחזרה ונשנתה אצלם 'כאן לא יהיו יהודים, כל היהודים יעופו מכאן. אף יהודי לא יהיה כאן'".

"אנחנו בעד דו קיום, אנחנו בעד חיים בסובלנות", הבהיר ראש הישיבה. "אבל אם הצד השני אומר, וגם פועל באלימות, ש'אף יהודי לא יהיה כאן' – אני לא חושב שהוא בעצמו זכאי להיות כאן. אבל זה לא תפקידנו, זה כבר תפקיד המשטרה, לטפל באלימות מהסוג הזה".

"זו לא כלל האוכלוסייה של יפו. רוב האוכלוסייה של יפו הערבית היא אוכלוסייה שרוצה לחיות בשלום, גם חיה איתנו בשלום. הם מכבדים אותנו, אנחנו חיים בשיתוף פעולה, בכבוד הדדי. יש מיעוט קיצוני שמאיים על המרקם העדין, היפה והחשוב שנרקם כאן. כנגדו המשטרה ורשויות החוק צריכות לטפל כדי להחזיר את השקט על כנו", סיכם הרב מאלי.

תגיות:אלימותערביםיפוהרב אליהו מאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה