חדשות בארץ

ראש ישיבה הותקף ביפו על ידי ערבים, שני חשודים נעצרו

שני ערבים תושבי יפו תקפו באלימות את ראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב אליהו מאלי, ואת מנכ"ל הישיבה. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה שני חשודים בתקיפה

כיכר השעון ביפו, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)כיכר השעון ביפו, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר "שירת משה" ביפו, הותקף היום (ראשון) באלימות קשה על ידי שני ערבים תושבי העיר. בתיעוד שפרסם בטוויטר איש התקשורת ינון מגל, נראים השניים בועטים ברב, בשנות ה-60 לחייו.

מנכ"ל הישיבה משה שנדוביץ, שהגיע עם הרב למקום לצורך רכישת דירה מיהודי עבור הישיבה, הוכה אף הוא ונזקק לטיפול רפואי בבית חולים. התקרית החמורה מצטרפת למקרי תקיפה שאירעו בימים האחרונים בירושלים, בהם הותקפו צעירים חרדים על ידי ערבים.

שני חשודים בתקיפה נעצרו על ידי שוטרים. מהמשטרה נמסר כי היא "פתחה בחקירה, עם קבלת דיווח במוקד 100 לפני זמן קצר, בדבר תקיפה של ראש ישיבה ביפו, תושב העיר בשנות ה-60 לחייו. שוטרי תחנת יפו ביצעו מגוון פעולות חקירה, אשר הובילו לחשיפת זהותם של שני החשודים – תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם, ועם איתורם לפני זמן קצר נעצרו לחקירה בחשד לתקיפה".

בצדה הימני של המערכת הפוליטית הגיבו בחריפות על התקיפה, ודרשו מהמשטרה וממערכת המשפט לפעול בנחרצות כדי לעצור את גל מעשי האלימות נגד יהודים. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בציטוט פסוק מספר במדבר: "וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, קרא למשטרה "להתעשת ולהתחיל למנוע תקיפות יהודים". הוא הוסיף, כי "הטרור ביפו מצטרף לשורת התקיפות השבוע בעיר העתיקה בירושלים ולהפרות הסדר בעיר לוד. מול אויבים שבחרו בטרור חייבים לטפל בנחרצות, עד להפסקת הטרור והשבת הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

יו"ר ימינה נפתלי בנט מסר בתגובה: "מדינת ישראל היא לא 'שטעטל' בה יוכלו לפגוע ביהודים. האלימות הקשה והבוטה נגד הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר ביפו, היא חרפה וביזיון לאומי. על משטרת ישראל ומערכת המשפט לפעול ביד קשה נגד גילויי האנטישמיות והבריונות בתוך המדינה שלנו ולהטיל עונשים כבדים כנגד פשעי הבריונות הללו".

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, אמר: "התמונה הזו מצמררת. תקיפת הרב מאלי היקר היא חמורה, ואדרוש לטפל בחומרה בתוקפים. לא ניתן לאפשר מציאות שבה פורעים ערבים תוקפים יהודים רק בגלל שהם יהודים. המשטרה ומערכת האכיפה חייבים לנהוג פה ביד תקיפה מול האלימות הנפשעת הזו. על האלימות הזו אסור לשתוק".

סגן שר הפנים, יואב בן צור (ש"ס), הגיב: "מקרה רודף מקרה. עוד תקיפה חמורה בליבה של מדינת ישראל באזרחים יהודים על ידי בני עוולה על רקע לאומני. אני דורש מכוחות הביטחון לפעול ביד קשה, ולהשתמש בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותם בחוק, בכדי למגר את האלימות הלאומנית המשתוללת ברחובות".

תגיות:תקיפהיפו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה