חדשות בארץ

לאחר המפלה במליאה: האם נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא?

ביום שאחרי המפלה בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, גורמים בליכוד סבורים כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר כבר עכשיו את המנדט לנשיא. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "מבינים ומפנימים שאנחנו בדרך לאופוזיציה"

נתניהו בכנסת, אתמול (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו בכנסת, אתמול (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ביום שאחרי המפלה בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, בליכוד שוררת מבוכה רבה ומתחילה לחלחל ההכרה כי קיימת סבירות גבוהה לכך שפניה של המפלגה לאופוזיציה. בחדשות 12 דווח, כי גורמים בליכוד סבורים שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר כבר עכשיו את המנדט לנשיא – שבועיים לפני פקיעתו – כדי לפגוע במאמצי ההתארגנות של מתנגדיו להרכבת ממשלה.

בישיבה הדרמטית במליאת הכנסת, הצביעה רע"מ נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת. ההצעה, שהוגשה על ידי יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר, נדחתה ברוב של 60 מתנגדים מול 58 תומכים, לאחר שנציגי רע"מ יצאו מהמליאה בהקראה הראשונה של השמות וחזרו אליה בהקראה השנייה. הצעה נגדית של גוש מתנגדי נתניהו להרכב הוועדה, שהוגשה על ידי יו"ר סיעת יש עתיד מאיר כהן, עברה בתמיכת רע"מ והשיגה רוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים.

זמן קצר לפני ההצבעה הודיעו ימינה והליכוד, כי הגיעו להסכמות על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת. הפשרה בין שתי המפלגות – שהקנתה נציג נוסף לימינה בוועדה על חשבון הליכוד – לא סייעה, כאמור, לגוש נתניהו להשיג את הרוב הדרוש להעברת ההצעה.

משמעות המפלה של הליכוד בהצבעה היא, שמתנגדי נתניהו יכולים לשלוט בסדר היום של הכנסת באמצעות הוועדה המסדרת, בה יכהנו 33 חברי כנסת – 16 לגוש מתנגדי נתניהו, 14 לגוש התומכים בו, נציג אחד לרע"מ ושני נציגים לימינה.

הדרמה במליאה התרחשה שעה קלה לאחר שיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, סיים פגישה עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס. על פי הדיווחים, השניים סיכמו כי תמורת הצבעת רע"מ נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת, היא תקבל מקום בוועדת הכספים ותפקיד של סגן יו"ר הכנסת, ותעמוד בראש ועדה למיגור האלימות בחברה הערבית. 

בריאיון הבוקר לכאן ב', אמר עבאס כי האופן בו הצביע מפלגתו אתמול אינו מהווה "החלטה אסטרטגית" לתמוך באחד מהגושים: "תמכנו בעצמנו, ושמרנו לעצמנו את האופציה להיות לשון המאזניים בין שני הגושים. עמדתנו הפוליטית עדיין בעינה: אנחנו לא בכיס של גוש השינוי ולא בכיס של גוש נתניהו, אלא בכיס של החברה הערבית. אנחנו מחנה עצמאי, כל האופציות על השולחן".

"אנחנו מעוניינים לקדם את השותפות האזרחית בכל הרמות בחברה ובממשל, ומעוניינים להשיג הישגים לטובת החברה הערבית", הוסיף עבאס. בהתייחסו למתקפות עליו מצד חברי מפלגת הציונות הדתית, אמר יו"ר רע"מ: "בשום אופן לא נסכים להיות שק חבטות או נושא להסתה, האשמות שווא, אפילו לעלילות דם. במשך שבועיים הפכנו לארגון טרור, לתומכי טרור".

הוועדה המסדרת התכנסה כבר אמש לישיבה ראשונה בראשותו של זוהר. מתנגדי נתניהו הפילו בדיון את הצעת הליכוד למינוי שני סגנים ליו"ר הכנסת, אחד מכל גוש. זוהר סירב להעלות להצבעה הצעה נגדית למינוי הסגנים – אחד לגוש נתניהו ושלושה למתנגדיו. "אנחנו כבר מבינים ומפנימים שאנחנו בדרך לאופוזיציה", אמר. "אני אומר לכם גם מי יהיה יו"ר האופוזיציה – שמו בנימין נתניהו. אנחנו נלך בראש מורם לאופוזיציה, אבל תאמינו לי, לא יהיה לכם קל איתי". זוהר נעל את הישיבה, והבהיר כי לא יחדש את דיוני הוועדה לפני שיושגו הסכמות.

תגיות:מיקי זוהרהוועדה המסדרתמנסור עבאסבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה