חדשות בארץ

דרמה: רע"מ הפילה את הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת

על אף שימינה סיכמה עם הליכוד על תמיכה בהצעתו להרכב הוועדה המסדרת, נציגי רע"מ הצביעו נגד ההצעה והפילו אותה. הצעה נגדית של גוש מתנגדי נתניהו עברה ברוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים

נתניהו בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:02)

רע"מ הצביעה הערב (שני) במליאת הכנסת נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת. ההצעה, שהוגשה על ידי יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר, נדחתה ברוב של 60 מתנגדים מול 58 תומכים, לאחר שנציגי רע"מ יצאו מהמליאה וחזרו אליה לקראת סיום ההצבעה. הצעה נגדית של גוש מתנגדי נתניהו להרכב הוועדה, שהוגשה על ידי יו"ר סיעת יש עתיד מאיר כהן, עברה בתמיכת רע"מ והשיגה רוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים.

זמן קצר לפני ההצבעה הודיעו ימינה והליכוד, כי הגיעו להסכמה על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת. על פי הסיכום, ימינה תצביע בעד הצעת הליכוד שמגדירה נציג אחד בוועדה לכל חמישה חברי כנסת, ובתמורה הליכוד יעביר לה נציג אחד מהמכסה שלו. כך, ימינה תיוצג בוועדה על ידי שני חברים ולליכוד יהיו חמישה נציגים. כאמור, הפשרה בין שתי המפלגות לא סייעה לגוש נתניהו להשיג את הרוב הדרוש להעברת ההצעה. משמעות המפלה של הליכוד היא, שמתנגדי נתניהו יוכלו לשלוט בסדר היום של הכנסת באמצעות הוועדה המסדרת, בה יכהנו 33 חברי כנסת – 16 לגוש מתנגדי נתניהו, 14 לגוש התומכים בו, נציג אחד לרע"מ ושני נציגים לימינה.

הדרמה במליאה התרחשה שעה קלה לאחר שיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, סיים פגישה עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס. על פי דיווחים שונים, השניים סיכמו כי תמורת הצבעת רע"מ נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת, היא תקבל מקום בוועדת הכספים, תפקיד של סגן יו"ר הכנסת, ותעמוד בראש ועדה למיגור האלימות בחברה הערבית לאחר הקמת הממשלה. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב לאחר ההצבעה כי "מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר". יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הוסיף: "מקווה שעכשיו גם בליכוד מבינים שאין אמונה בשונאי ישראל".

מנגד, לפיד כתב בטוויטר לאחר ההצבעה: "מודה לשותפים. הניצחון בהצבעה על הוועדה המסדרת הוא עוד צעד קטן בדרך לממשלת אחדות ישראלית".

תגיות:מליאת הכנסתימינהרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה