חדשות בריאות

ישראל חתמה על הסכם עם פייזר לרכישת מיליוני חיסונים לשנת 2022

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין הודיעו, כי נחתם הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני חיסונים עבור שנת 2022. נתניהו: "לא יהיו יותר סגרים – יצאנו מזה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו היום (שני), כי נחתם הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים נגד נגיף הקורונה לשנת 2022. בנוסף, סיכמה ישראל עם החברה האמריקנית על אופציה לרכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בווריאנטים.

בלשכת ראש הממשלה ציינו, כי התוספת שנחתמה תבטיח את המשך ההתמודדות הטובה של ישראל עם הקורונה לפחות עד סוף שנת 2022.

כזכור, החתימה על ההסכם התעכבה במשך מספר שבועות בשל חילוקי הדעות בין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, שהתנה את אישור התקציב לרכש החיסונים הנוסף במינוי שר משפטים קבוע. על פי הדיווח בחדשות 12, סוכם לבסוף עם החברה כי ישראל תרכוש בשלב זה 18 מיליון חיסונים – מחצית מהכמות שתוכננה בתחילה – עם אופציה לרכישת 18 מיליון חיסונים נוספים בהמשך, כך שניתן יהיה לממן את הרכישה מעודפי התקציב של משרד האוצר, ללא צורך באישור הממשלה או הכנסת. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "בימים האחרונים שוחחתי שוב עם ידידיי, מנכ"לי פייזר ומודרנה. היו כמה מכשולים בישראל שהיינו צריכים להתגבר עליהם, ומצאנו דרך להתגבר עליהם. אם לא יהיו הפתעות בדמות וריאנט קורונה שהחיסונים לא מתגברים עליו, אז חתמנו על רכש של מיליוני חיסונים נוספים עם פייזר, אני מקווה שבקרוב מאוד גם עם מודרנה. פירוש הדבר שבקרוב מאוד יהיו לנו די והותר חיסונים, גם למבוגרים וגם לילדים. ישראל שוב תוביל את העולם במאבק נגד הקורונה. לא יהיו יותר סגרים – יצאנו מזה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף: "אני שמח שלמרות הקשיים הפוליטיים המיותרים, הגענו להסכם עם פייזר. ישראל יוצאת מהקורונה בזכות החיסונים, ישראל תמשיך להוביל את המאבק בקורונה גם בהמשך. אני מודה לאזרחי ישראל על ההיענות המרשימה למבצע החיסונים, וקורא לאלה שטרם התחסנו לעשות זאת בהקדם".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה