חדשות בריאות

הווריאנט ההודי הגיע לישראל: מה אנחנו יודעים עליו?

בישראל זוהו לראשונה שבעה מקרים של הווריאנט ההודי לנגיף הקורונה. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש: "אנחנו לא יודעים הרבה על מאפייני המוטציה, עושים כל מה שאפשר למנוע את ההתפשטות שלה"

קורונה בהודו (תמונה: שאטרסטוק)קורונה בהודו (תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הודיע שלשום (שישי), כי בישראל זוהו לראשונה שבעה מקרים של הווריאנט ההודי לנגיף הקורונה. המקרים אותרו בקרב אנשים ששבו מחו"ל ולא חוסנו. במשרד ציינו, כי "עדיין אין מידע ברור ביחס לווריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. משרד הבריאות חוזר ומדגיש את חשיבות הבידוד לשבים מחו"ל לישראל, במיוחד ממדינות בהן התחלואה בקורונה קשה".

הווריאנט ההודי, שקיבל את הכינוי B.1.617, אובחן לראשונה בסוף החודש שעבר בהודו. משרד הבריאות של הודו מסר כי מדובר ב"מוטציה כפולה" הכוללת שני שינויים בחלבון הספייק של הנגיף. הודו חווה בתקופה האחרונה עלייה ניכרת בתחלואה, והיא אף עקפה את ברזיל ועלתה למקום השני ברשימת התחלואה העולמית. עם זאת, הרשויות ההודיות ציינו כי בשלב זה לא ניתן לקבוע שהזן החדש מדבק יותר.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר לגילוי הווריאנט ההודי בישראל: "אנחנו יודעים שהיא נפוצה בדרום הודו, ושם היא התפשטה במהירות", אמר בריאיון לכאן ב'. "היא התגלתה גם במקומות אחרים בעולם במספרים לא גדולים, וגם אצלנו היא חדשה. אנחנו לא יודעים הרבה על המאפיינים שלה ובעיקר על העמידות שלה לחיסון. נראה מה אנחנו יכולים לבדוק בעניין הזה בשבועות הקרובים. בינתיים אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי למנוע את ההתפשטות שלה. אין עדות להתפשטות של המוטציה בתוך ישראל".

בסוף השבוע נרשם ציון דרך עגום בהתפשטות הקורונה בעולם, לאחר שמספר המתים מהמגפה חצה את רף שלושת המיליונים. בנוסף, בהודו דווח על למעלה מ-234 אלף נדבקים ביממה – הנתון העולמי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. שיא שלילי נוסף דווח בברזיל, בה מתו ביממה אחת כ-3,000 בני אדם.

על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, בארצות הברית מתו עד כה יותר מ-566 אלף איש מסיבוכי הנגיף, בברזיל למעלה מ-370 אלף, במקסיקו כ-212 אלף ובהודו כ-177 אלף. ארצות הברית מובילה את רשימת התחלואה, עם יותר מ-31 מיליון מקרי הידבקות. הודו, כאמור, במקום השני עם קרוב ל-14.8 מיליון נדבקים. ברזיל, הנמצאת במקום השלישי, מתקרבת ל-14 מיליון מקרי הידבקות.

תגיות:הודונגיף הקורונההמוטציה ההודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה