חדשות בארץ

הצעת חוק: מסעדות יחויבו להחזיק מזרקי אפינפרין

בעקבות פטירתה הטרגית של אושר דרעי ז"ל כתוצאה מאלרגיה קשה, לאחר שאכלה קינוח חלבי במסעדה בשרית, הגיש חבר הכנסת אזולאי הצעת חוק לפיה כל מסעדה תחויב להחזיק במזרק אפינפרין לטיפול ראשוני בסובלים מאלרגיה

מזרק אפיפן (תמונה: שאטרסטוק)מזרק אפיפן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

בעקבות פטירתה הטרגית של אושר דרעי ז"ל בת ה-23 כתוצאה מאלרגיה קשה, לאחר שאכלה קינוח חלבי שהוגש לה בטעות במסעדה בשרית, הגיש היום (ראשון) חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) הצעת חוק הקובעת כי כל מסעדה תחויב להחזיק מזרק אפינפרין לטיפול ראשוני בסובלים מאלרגיה, וזאת כחלק מהתנאים לקבלת רישיון עסק.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "כחמישה אחוזים מהאוכלוסייה בישראל ידועים כסובלים מאלרגיות מזון ברמות כאלו ואחרות, מתוכם כשמונה אחוזים מאוכלוסיית הילדים וכשני אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים. בממוצע מתרחשים בישראל שני מקרי מוות בשנה עקב אלרגיית מזון ומקרים נוספים של סיבוכים בדרגות חומרה שונות. התגובה האלרגית החמורה ביותר, המכונה תגובה אנפילקטית, עלולה לגרום לקשיי נשימה חמורים, לאיבוד הכרה ואף למוות. תגובה זו היא לעיתים מיידית, ועשויה להופיע מיד לאחר החשיפה לאלרגן (או עשר עד עשרים דקות לאחר החשיפה)".

"תגובה קשה זו ניתנת לטיפול באמצעות אפינפרין (EpiPen), מזרק המכיל אדרנלין (אפינפרין). הזרקת האדרנלין לירך גורמת להרפיית שרירי הנשימה וכיווץ כלי הדם, ומאפשרת מרווח זמן עד לקבלת טיפול בבית החולים. מדובר בפעולה מצילת חיים שיש לבצע בשטח באופן מיידי, שכן הידרדרות תופעות האלרגיה עד למצב של חנק ומוות עשויה להימשך דקות מעטות".

כזכור, דרעי, שהייתה אלרגית למוצרי חלב, הגיעה עם חברתה לאכול במסעדה בשרית בראש פינה. בסוף הארוחה היא הזמינה קינוח פרווה. על פי הדיווחים, אחד העובדים במסעדה נשלח על ידי הטבח לרכוש את הקינוח בגלידריה סמוכה, וזה קנה בטעות קינוח שהכיל ככל הנראה קצפת חלבית. כתוצאה מהתגובה האלרגית שפיתחה חשה דרעי ברע. היא הצליחה להגיע באופן עצמאי לבית החולים זיו בצפת, אולם שם התמוטטה. לאחר ניסיונות החייאה ממושכים, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה.

עוד נכתב בהסבר להצעת החוק, כי "למרות המודעות בקרב הסובלים מאלרגיות והצורך בנשיאת מזרק אפינפרין, בעלי אלרגיות עדיין נמצאים בסיכון, בייחוד כאשר הם סועדים מחוץ לביתם, בבתי קפה ובמסעדות. הבעייתיות נגרמת עקב כך שהאדם האלרגי לא תמיד מודע לכל המרכיבים במזון המוגש לו. ידועים מקרים בהם פיתחו אנשים תגובה אלרגית עקב אכילה במסעדה, ואף מוכרים מקרים שהסתיימו במוות. במסגרת אכילה במסעדה קיימת סכנה כי בשל טעות או חוסר ידיעה, בעל האלרגיה ייחשף למרכיב המסכן את בריאותו ואף את חייו".

"הימצאות מזרק אפינפרין במקומות הסעדה מבטיחה את שלומם של בעלי האלרגיה במקרי חירום. לאור האמור, מוצע לחייב החזקת מזרק אפינפרין על ידי כל מקום הסעדה. בדרך זו יתאפשר טיפול מיידי, ויימנעו סיבוכים ומקרי מוות הניתנים למניעה".

תגיות:אלרגיהאושר דרעיאפינפרין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה