חדשות בארץ

הקינוח החלבי במסעדה הבשרית גרם למוות; ח"כ ארבל: "מעילה חמורה באמון הציבור"

חבר הכנסת משה ארבל פנה לרבנות הראשית בדרישה לבדוק את האירוע, בו קינוח חלבי שהוגש במסעדה בשרית גרם למותה של אושר דרעי ז"ל: "להבטיח שמקרים טרגיים מסוג זה לא יישנו"

  • ג' אייר התשפ"א
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה היום (חמישי) לרב רפי יוחאי, מנהל מחלקת הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, בעקבות האירוע הקשה הלילה במסעדה הבשרית בראש פינה שגרם לפטירתה של אושר דרעי ז"ל, בת 23 מחצור הגלילית.

דרעי, שהייתה אלרגית למוצרי חלב, הגיעה עם חברתה לאכול במסעדה. בסוף הארוחה היא הזמינה קינוח פרווה. על פי הדיווחים, אחד העובדים במסעדה נשלח על ידי הטבח לרכוש את הקינוח בגלידריה סמוכה, וזה קנה בטעות קינוח שהכיל ככל הנראה קצפת חלבית. כתוצאה מהתגובה האלרגית שפיתחה חשה דרעי ברע. היא הצליחה להגיע באופן עצמאי לבית החולים זיו בצפת, אולם שם התמוטטה. לאחר ניסיונות החייאה ממושכים, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה.

"האירוע החמור עודנו נמצא בחקירת משטרה, במסגרתה חמישה עובדים עוכבו לחקירה בחשד לרשלנות ושוחררו למעצר בית, המסעדה בינתיים סגורה", כתב ארבל במכתבו. "למרות זאת, אין מנוס מלבחון את האירוע גם בכלים הנתונים לרבנות הראשית".

"לא ייתכן שמסעדה בשרית עם תעודת כשרות מגישה קינוחים חלביים. מדובר במעילה חמורה באמון הציבור שומר הכשרות, אשר עשויה גם להוביל כפי שראינו לסיכון חיי אדם. ניתן להניח כי קינוחים חלביים הוגשו לעשרות מבקרים במסעדה לפני שהמקרה התגלה בעקבות המוות הטרגי של אושר דרעי ז"ל".

ארבל הדגיש כי "יש לבחון אם הגורמים המפקחים והאחראיים על המסעדה מטעם מערך הכשרות פעלו כמצופה מהם ובהתאם לנהלים בתקופה שקדמה למקרה, ולשלול מהמסעדה את תעודת הכשרות בהקדם כדי שלא להכשיל ולסכן אחרים אם זו תיפתח מחדש בתקופה הקרובה. במסגרת בחינת פעולת מפקחי הכשרות יש לבדוק אם ניתן להסיק מסקנות רוחביות בדבר אופן פיקוח הכשרות כדי להבטיח שמקרים טרגיים מסוג זה לא יישנו".

תגיות:הרבנות הראשיתראש פינהמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה