חדשות בריאות

מהיום: חזרה מלאה לבתי הספר, בוטלה החובה לעטות מסכה בשטח פתוח

לאור הירידה הניכרת בתחלואה, בוטלה החל מהיום החובה לעטות מסכות בשטחים פתוחים. במקביל, מערכת החינוך חזרה לפעילות במתכונת מלאה ובכיתות מלאות ללא חלוקה לקפסולות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאור הירידה הניכרת בנתוני תחלואת הקורונה, נכנסו הבוקר (ראשון) לתוקף הקלות משמעותיות נוספות בהגבלות שהוטלו על הציבור בחודשים האחרונים. החובה לעטות מסכות בשטחים פתוחים בוטלה, ובמקביל מערכת החינוך חזרה לפעילות מלאה.

אמש חתם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, על הצו המבטל את החובה שהוטלה לפני שנה לעטות מסכה בשטח פתוח. משמעות הצו החדש היא, שניתן לשהות בשטחים פתוחים ללא מסכה בנוסף לשטח המגורים האישי.

במשרד הבריאות הדגישו, כי ההמלצה היא לעטות מסכה בהתקהלות גם בשטח פתוח. החובה לעטות מסכה בשטחים סגורים לא בוטלה, ונותרה עדיין בתוקף. בהודעת המשרד צוין עוד, כי "חשוב בכל יציאה מהבית להצטייד במסכה שתידרש בחללים סגורים ולשמור על ההנחיות – מסכה, מרחק והיגיינה, למען הבריאות של כולנו".

כאמור, מערכת החינוך חזרה היום ללימודים במתכונת מלאה ובכיתות מלאות, מגילאי גן ועד כיתות י"ב, ללא חלוקה לקפסולות וללא הגבלה על מעבר בין כיתות. יש להמשיך ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות, בדגש על עטיית מסכות בחללים סגורים, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות ושמירת מרחק ככל האפשר בהפסקות ובשיעורים.

מנהלים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות (כיתות ז'-י"ב) יוכלו לקיים מתכונת למידה גמישה לטובת צמצום פערים רגשיים, חברתיים ולימודיים. מתכונת זו תכלול, בין היתר, למידה פרטנית, קבוצתית ומשולבת. הלמידה המשולבת יכולה להתבצע במרחבים פתוחים בתוך בית הספר ומחוצה לו, באמצעות למידה דיגיטלית או במתכונת של למידה מרחוק בשיעור של עד 20% משעות הלימוד השבועיות או בהיקף של עד יום למידה שבועי.

במשרד החינוך ציינו, כי מוסדות חינוך שנזקקים לזמן בכדי להתארגן לחזרה לשגרה יוכלו להיערך לכך במהלך השבוע הקרוב ולחזור לפעילות מלאה לכל המאוחר עד יום ראשון הבא.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהעטיית מסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה