חדשות בארץ

נתניהו: "המאבק באיראן ובגרורותיה – משימה ענקית"

בדברים שנשא באירוע הרמת כוסית בפורום מטכ"ל, לרגל יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "המאבק באיראן וגרורותיה ובהתחמשות האיראנית היא משימה ענקית". גורמי מודיעין במערב העריכו, כי התקלה שהשביתה את המתקן הגרעיני בנתנז נגרמה ממתקפת סייבר בה היה מעורב המוסד הישראלי

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) אירועי הרמת כוסית במוסד, בשב"כ ובצה"ל לרגל יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל.

ברקע הדיווחים על התקלה ברשת החשמל שאירעה הבוקר במתקן הגרעין האיראני בנתנז, אמר נתניהו באירוע הרמת הכוסית בפורום מטכ"ל כי "המאבק באיראן וגרורותיה ובהתחמשות האיראנית הינו משימה ענקית. המצב שקיים היום, לא אומר שזה המצב שיהיה קיים מחר".

"קשה מאוד להסביר את מה שחוללנו פה בישראל, במעבר הזה מחוסר אונים מוחלט שלא היה כדוגמתו בתולדות העמים לכוח עולמי שהצלחנו לייצר כאן", הוסיף ראש הממשלה. "בוודאי כוח אזורי, אך במובנים מסוימים גם עולמי. אני מאחל לכולנו שתמשיכו בדרך הזאת, ושתמשיכו לשמור על חרב דוד בידיכם".

מוקדם יותר היום, התייחס שר הביטחון בני גנץ לאתגר הגרעין האיראני. בהצהרה משותפת עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, שהגיע לביקור בישראל, אמר גנץ: "הדגשתי בפני המזכיר אוסטין, שישראל רואה בארצות הברית שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות – הראשונה בהן היא איראן. המשטר בטהראן היום מהווה איום אסטרטגי לביטחון העולם, למזרח התיכון ולמדינת ישראל. נמשיך לעבוד יחד עם שותפינו האמריקניים, כדי לוודא שכל הסכם עם איראן יבטיח את האינטרסים החיוניים של העולם וארצות הברית, ימנע מרוץ חימוש גרעיני באזור ויגן על מדינת ישראל".

גורמי מודיעין במערב העריכו הערב כי התקלה שהשביתה את המתקן בנתנז נגרמה כתוצאה ממתקפת סייבר בה היה מעורב המוסד הישראלי, וכי נגרם נזק משמעותי. ראש סוכנות הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, אמר כי התקלה הייתה "פעולת טרור" וכי ארצו שומרת לעצמה את הזכות להגיב נגד העומדים מאחורי הפעולה: "הרפובליקה האסלאמית האיראנית מגנה את הצעד הכושל, ומדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להתמודד מול טרור גרעיני זה".

תגיות:איראןבני גנץהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה