חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 86 נדבקים חדשים אתמול, יציבות במקדם ההדבקה

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הקשים ירד ל-263, ביניהם 139 מונשמים. דו"ח אמ"ן מתריע, כי עיכוב בהשלמת רכישת חיסוני פייזר עלול לפגוע ביכולת לשמר את ההישגים של מבצע החיסונים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 86 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך והסתכם ב-11,173. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.8%, ובמקדם ההדבקה נשמרה היציבות על 0.73.

מספר החולים הפעילים ממשיך לרדת, ועומד על 3,890. מספר המאושפזים בבתי החולים ירד ל-418, וכן נרשמה ירידה במספר החולים שמצבם מוגדר קשה והוא עומד כעת על 263. 139 חולים מחוברים למכונות הנשמה. בשתי היממות האחרונות נפטרו 16 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,294.

יותר מ-5.3 מיליון בני אדם – כ-57% מהאוכלוסייה – קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה. למעלה מ-4.9 מיליון איש, המהווים קרוב ל-53% מהאוכלוסייה, קיבלו כבר את שתי המנות.

על פי הדיווח בחדשות 12, חברת פייזר השהתה משלוח של 700 אלף חיסונים שהיו אמורים להגיע לישראל בזמן הקרוב. ההשהיה באה בתגובה לעיכוב בתשלום על החיסונים, לאחר ששר הביטחון בני גנץ סירב לכנס את הממשלה לצורך אישור התקציב עבורם והתנה זאת באישור מינוי קבוע לשר משפטים.

דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן התריע הבוקר כי "משבר החיסונים באירופה ובשאר העולם (קצב חיסון איטי לצד חשש מחיסוני אסטרהזנקה) מביא להגברת הלחץ לרכישת חיסונים מתוצרת חברות פייזר ומודרנה, שנמצאו כיעילים ובטוחים ביותר. להבנתנו, עיכוב בהשלמת רכישת חיסוני ההמשך מחברת פייזר עבור ישראל, עלול לפגוע ביכולתנו לשמר את ההישגים המרשימים של חיסונים אלה בארץ".

בתוך כך, פייזר הגישה בסוף השבוע ל-FDA (מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית) בקשה להרחיב את אישור החירום לחיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה, ולאפשר לחסן באמצעותו ילדים בגילאי 15-12. כזכור, לפני כשבוע וחצי הודיעה החברה, כי על פי ממצאי הניסוי הקליני שערכה החיסון נמצא יעיל ובטוח לשימוש גם בגילאים אלו.  

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהמרכז המידע והידעפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה