נטורופתיה ורפואה טבעית

האם אתם רגישים לחלבון?

חלבון החיטה וחלבון החלב הם רק שני סוגים של חלבונים שעלולים ליצור רגישות אצל אנשים שונים. לאיזה חלבון אתם רגישים, ומה אפשר לעשות עם זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחלות רבות פורצות כיום בגלל רגישות למזונות שונים, ובעיקר לחלבון שבהם, בגלל עיבוד רב שהמזון עובר בדרך לצלחת. החלבונים העיקריים שעלולים לעורר תגובה חיסונית במערכת העיכול בדור הזה הם: חלבון החיטה - הגלוטן (החיטה עברה עיבודים רבים בשנים האחרונות ולכן מזיקה לרבים מאיתנו), וחלבון החלב - קזאין.

תיתכנה בעיות גם עם חלבוני הביצים והסויה (אם היא מהונדסת גנטית), השומשום (טחינה), התירס (מהונדס גנטית), השמרים שבלחם, האורז (בגלל ריבוי צריכה), והחלבונים מן החי-בשרים ועופות שעלולים לגרום לרגישות לאחר חשיפה מרובה ותכופה. כל אלה הם מזונות עשירים בחלבונים מורכבים, וייתכן שמערכת החיסון תתקוף אותם ובהמשך עלולים לצוץ סימפטומים כמו: סוכר גבוה בדם, דלקתיות בגוף באזורים שונים, השמנה, מחלות אוטואימוניות, בעיות הורמונליות, בטן נפוחה, שומן בטני ועוד.

לפני שתתייאשו, חשוב לדעת כי כל אחד מגיב באופן שונה למזונות אלה, ולכן כדאי מאוד לדעת לאילו סוגי חלבון אתם רגישים, על מנת להבריא ולהרגיש טוב יותר. הדרך הטובה ביותר לדעת לאיזה מזון אתם רגישים היא בדיקת נוגדנים בצרכים – היא משקפת את פעילות מערכת החיסון (יצירת נוגדנים) במעיים שם המזון נכנס לגופנו לראשונה, ולא בדיקת דם שמפספסת לעיתים את הרגישים לחלבון הגלוטן, למשל.

אם כן, מה נשאר לאכול? רצוי שהתפריט היומי יתבסס על צריכת חלבונים פשוטים יותר, כגון: ירקות, ירקות שורש, פירות, אגוזים, שקדים, גרעינים, עלים ירוקים ונבטים, קטניות (עדיף מונבטות) ודגנים מסוימים שלא הונדסו גנטית, בהנחה שאין לכם רגישות לגלוטן המצוי בדגנים, ואלה הדגנים הרצויים: הכוסמין, שיבולת שועל, שיפון ושעורה (על חיטה תוותרו כי היא מהונדסת מאוד, ורחוקה מלהיות החיטה הבריאה של פעם). והכי חשוב לגוון את מזונותינו ככל האפשר עם החלבונים המורכבים שציינו למעלה בכתבה ולהפחיתם בימי חול, כמו למשל: בשר, עופות, דגים, ביצים וכו'.

העצה הטובה ביותר היא להתחיל בתפריט פשוט למשך שבוע המורכב מפירות טריים בבוקר עם שקדים לא קלויים, לחם בריא מכוסמין או שיפון ללא שמרים עם ממרח בריא, סלט ירקות גדול עם אבוקדו בהמשך היום ומרקים או תבשילים מבוססי קטניות. ההרגשה הכללית אמורה להיטיב עמכם במשך השבוע, וזה הכיוון לבריאות טובה והרגשה נעימה בעז"ה. בהמשך, גשו לנטורופת שיעשה לכם סדר וגיוון בתפריט.

לרכישת ספרים בנושא התזונה, לחצו כאן.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:אלרגיהבריאותחלבון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה