עובדות שלא ידעתם

הידעתם אלו פטריות כמהות לאור השמש?

היכן יש מדבר בקוטב, איזה אגוז פולט קרינה רדיואקטיבית, ואיזו צפרדע היא הארסית ביותר? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם מה מסייע לדורסי הלילה? העופות הדורסים הפעילים בשעות הלילה, כמו הינשוף, האוח, התנשמת, הלילית ועוד, נעזרים לשם פעילותם הלילית בראייה חדה במיוחד, באוזניים שזווית השמיעה שלהן משתנה ובאבחנה גבוהה מאוד, תכונות בהן חנן אותם ה' כדי שיוכלו לפעול בחשיכה.

• הידעתם מהו המטוס הגדול ביותר בעולם? זהו מטוס המשא אנטונוב An-225 הרוסי. הוא הגדול וגם הכבד ביותר בהיסטוריה, וגם הארוך ביותר ובעל יכולת הנשיאה הגדולה ביותר בעולם. המטוס פותח בשנות ה-80 של המאה הקודמת, במטרה לשאת את מעבורת החלל הסובייטית לתחנת החלל. למטוס ניתן השם MARIYA, שפירושו באוקראינית "חלום".

• הידעתם היכן ישנו מדבר בקוטב? בתוך ים הקרח שבאוקיינוס הדרומי, ישנו עמק שאין בו קרח כלל – עמק מקמארדו היבש. זהו אינו העמק היחיד – הוא מהווה חלק משורה של עמקים אנטארקטיים שאינם מכוסים בשלג. הסיבה ליובש בעמקים היא ההרים המקיפים אותם, ומונעים מהעננים להגיע מעליהם.

• הידעתם מהו הפלצור? פלצור, המוכר גם בשם לאסו, הוא חבל חזק השזור בלולאה, אשר שימש בעבר לציד ולניהול של עדרי בקר. השימוש בו היה נפוץ במערב ארצות הברית בימי הבוקרים, אשר השתמשו בו גם ללכידה של סוסים שברחו או פרטים מעדרי בקר שהתרחקו מן העדר. בקצהו של חבל ארוך מורכבת לולאה. הציד משליך את החבל לעברו של בעל החיים הניצוד, וברגע שהלולאה נכרכת סביב צווארו של בעל החיים – מושך הצייד בחבל, והלולאה מתהדקת סביב צווארו של בעל החיים.

• הידעתם מהי משמעות שמן של פטריות הכמהין? פטריות הכמהין המדבריות הן מעדן מבוקש מאוד בעיראק, והן מגיעות מן המדבר. שמן של הפטריות ניתן להן כיוון שהן גדלות באדמה, מתחת לפני הקרקע – ולכן כמהות לאור השמש.

• הידעתם איזה אגוז פולט קרינה רדיואקטיבית? אגוזי ברזיל, אשר גדלים במספר מדינות באמריקה הדרומית, פולטים – מסיבה שאינה ברורה לחלוטין – קרינה רדיואקטיבית במינון של 0.25 מידת בקרל לגרם – גבוה פי אלף מהקרינה שנפלטת ממזונות אחרים. למרות ההבדל המשמעותי, הקרינה הזו עדיין זניחה ביחס למינון הקרינה שאנו נחשפים אליו מדי יום ביומו מחפצים אחרים.

• הידעתם מהן הצפרדעים המסוכנות בעולם? הצפרדעים אינן ידועות כארסיות, אך ישנם כמה מינים ארסיים מאוד, כמו צפרדעי הדנדרובטס. הן ארסיות כל כך, שהאינדיאנים מדרום אמריקה טובלים את החיצים שלהם בארס שמופק מן הצפרדעים, כדי להפוך אותם לנשק קטלני.

תגיות:פטריותעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה