חדשות בעולם

איראן: תקלה ברשת החשמל במתקן הגרעין בנתנז

יממה לאחר שנשיא איראן חסן רוחאני הורה להפעיל צנטריפוגות מתקדמות במתקן להעשרת אורניום בנתנז, דיווחה הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית על תקלה ברשת החשמל במקום. נפתחה חקירה לבירור נסיבות התקלה

כור גרעיני באיראן (תמונה: שאטרסטוק)כור גרעיני באיראן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן הודיעה הבוקר (ראשון), כי ברשת החשמל במתקן להעשרת אורניום בנתנז אירעה תקלה. דובר הסוכנות, בהרוז קמאלבנדי, מסר כי המקור לתקלה אינו ידוע וכי נפתחה חקירה לבירור נסיבותיה. הוא הבהיר, כי לא היו נפגעים וכי אין חשש לדליפת קרינה באירוע.

הדיווח על התקלה מגיע יממה לאחר שנשיא איראן חסן רוחאני הודיע על התחלת הזרמת גז לכ-200 צנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-6 ו-IR-5 במתקן בנתנז. מדובר בהפרה נוספת של הסכם הגרעין, המתיר לה לאגור אורניום שהועשר באמצעות צנטריפוגות מדגם IR-1 בלבד. הפעלת הצנטריפוגות המתקדמות, שנעשתה בהוראתו של רוחאני, מגיע על רקע חידוש השיחות בווינה בין איראן והמעצמות לפני מספר ימים. השיחות נועדו להחזיר את ארצות הברית ואיראן להסכם הגרעין, שנחתם בקיץ 2015.

בנאום לרגל היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית, ששודר בטלוויזיה הממלכתית של איראן, ציין רוחאני כי ארצו החלה גם בניסויים על צנטריפוגות מתקדמות נוספות מסוג IR-9. הוא חזר על טענתה של איראן, לפיה כל פעולותיה הגרעיניות נועדו למטרות אזרחיות בלבד ולא למטרות צבאיות.

תגיות:איראןהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה