חדשות בריאות

משרד הבריאות: 303 נדבקים חדשים אתמול, שיעור החיוביים ירד ל-0.5%

בבתי החולים מאושפזים 481 חולים, מתוכם 309 במצב קשה. על פי דו"ח מרכז המידע והידע של אמ"ן, העלייה שנרשמה בימים האחרונים במקדם ההדבקה אינה משקפת בשלב זה עלייה מחודשת בתחלואה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (רביעי), כי אתמול אובחנו 303 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-59,793, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה – ל-0.5%. מקדם ההדבקה רשם עלייה קלה – מ-0.78 ל-0.79.

מספר החולים הפעילים ממשיך לרדת, ועומד על 4,888. בבתי החולים מאושפזים 481 חולים, ביניהם 309 במצב קשה. 157 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטרו 13 חולים, ומניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-6,261.

5,286,023 בני אדם – 56.84% מהאוכלוסייה – קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה. 4,878,839 איש, המהווים 52.46% מהאוכלוסייה, קיבלו כבר את שתי המנות.

בדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן נכתב הבוקר כי "היקף התחלואה ממשיך להיות נמוך, על רקע הישגי חיסון פייזר בישראל. כך, שיעור הבדיקות החיוביות מציג ערכים נמוכים, ומספר החולים במצב קשה הנו כ-300 וממשיך לרדת".

כותבי הדו"ח ציינו כי מקדם ההדבקה נמצא בעלייה בימים האחרונים, לאחר תקופה ממושכת של ירידה עקבית: "שינוי המגמה נובע, כנראה, מעלייה מחודשת בהיקף הבדיקות ובעלייה במספר המאומתים, בהתאמה, בצאת חג הפסח. עם זאת, מקדם ההדבקה עודנו מתחת ל-1, ערך המעיד על כך שהמגפה בנסיגה. בנוסף, שיעור החיוביים ממשיך במגמת ירידה. לאור זאת, נראה כי העלייה בערכו של מקדם ההדבקה לא משקפת בשלב זה עלייה מחודשת בתחלואה".

מומחי המרכז הדגישו, כי יש להמשיך במעקב ולבחון האם ההקלות יובילו להמשך העלייה במקדם ההדבקה. לדבריהם, אם תתלווה לכך גם עלייה בשיעור החיוביים, "שילוב זה ייצג, להבנתנו, התפשטות מחודשת בתחלואה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה