חדשות בעולם

דיווחים: ספינה של משמרות המהפכה האיראניים הותקפה בים האדום

על פי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים ובאיראן, ספינת משא המשמשת כבסיס פיקוד ימי של משמרות המהפכה האיראניים הותקפה מול חופי אריתריאה

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 22:11)

ספינת משא איראנית בשם "סאביז", המשמשת את משמרות המהפכה האיראניים, הותקפה היום (שלישי) בים האדום מול חופי אריתריאה. הידיעות הראשונות על תקיפת הספינה הופיעו בתקשורת הערבית. בהמשך אישרה סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים", כי הספינה נפגעה ממוקשים ימיים שהוצמדו אליה. בכלי תקשורת ערביים פרו-סעודיים נטען, כי לוחמי קומנדו ישראליים הם שהצמידו את המוקשים שגרמו נזק לספינה. בישראל לא הגיבו לדיווחים.

ארגוני ביון במערב מזהים את ה"סאביז" כבסיס פיקוד ימי של משמרות המהפכה, המופעל לצורכי סיוע למורדים החות'ים בתימן. על פי הדיווח ב"טסנים", הספינה מוצבת בשנים האחרונות בים האדום ו"תומכת בכוחות קומנדו איראניים הנשלחים ללוות כלי שיט מסחריים".

כזכור, לאחרונה התגברו הדיווחים על "מלחמה ימית" המתנהלת בין ישראל ואיראן. בחודשים האחרונים הותקפו שתי ספינות משא בבעלות ישראלית ששטו באזור מפרץ עומאן, ובישראל ייחסו את התקיפות לאיראן. הרמטכ"ל אביב כוכבי, שהתייחס לתקרית בה הותקפה הספינה "הליוס ריי", השייכת לחברה בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר, אמר כי "איראן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור, מעצם העובדה שהיא פועלת כנגד מטרות אזרחיות". 

מנגד, בחודש שעבר טענה איראן כי ספינת מכולות איראנית ניזוקה כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת ששטה בים התיכון. גורמים איראניים הפנו את האצבע המאשימה לעבר ישראל. ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני דווח כי משנת 2019 תקפה ישראל לפחות 12 מכליות נפט וספינות איראניות.

תגיות:איראןהים האדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה