חדשות בארץ

בנט: "להקים ממשלה יציבה שתשקף את הקונצנזוס הלאומי"

בהצהרה שנשא בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, אמר יו"ר ימינה נפתלי בנט כי יגיע "עם רצון טוב" למשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד, ושיגר מסר ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שהציע לו לכהן ראשון בממשלת רוטציה: "לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה הריאלית המיידית להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה. לי לא הייתה דילמה – לעולם לא אוותר על ערכיי"

בנט (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)בנט (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, נשא בצהריים (שלישי) הצהרה בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, בה אמר כי ישראל זקוקה ל"ממשלה יציבה, שמשקפת את הקונצנזוס הלאומי". לאחר שהנשיא ראובן ריבלין הטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אמר בנט כי יגיע "עם רצון טוב" למשא ומתן קואליציוני להקמת ממשלת ימין. הוא לא שלל את האפשרות להקמת ממשלה משותפת עם יש עתיד, אולם הבהיר: "לעולם לא אוותר על ערכיי". 

"בכל הפעולות שלנו יש לנו מצפן חד וברור – מה שטוב לישראל", פתח בנט. "בעת הזאת, מה שנכון לישראל הוא שני דברים: הראשון, הקמת ממשלה יציבה כדי להציל את מדינת ישראל מבחירות חמישיות ומהידרדרות לספירלה אינסופית של כאוס ושנאה. הדבר השני – הממשלה שתקום צריכה לשקף, פחות או יותר, את התפלגות הדעות בעם, את הקונצנזוס הלאומי. כלומר – נוטה ימינה בדרכה, לכיוון של המחנה הלאומי. לא אמרתי לקיצוניות, אבל עם ישראל במהותו הוא לאומי. זה רצון העם – הקמת ממשלה לאומית ימנית יציבה".

בנט התייחס לביקורת החריפה שמתח עליו יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור את מדינת ישראל לעוד מערכת בחירות נוראה, והכל בשם אידיאלים נשגבים. כמו אותם אנשים לפני 2,000 שנה, שבשם הצדק והאידיאלים הלכו ושרפו את מאגרי המזון אחד של השני בשלהי בית שני. לא אידיאלים יש שם, אלא אמביציות".

ברקע הדיווחים על המגעים האינטנסיביים בין ימינה ויש עתיד להקמת ממשלת רוטציה פריטטית, שיגר בנט מסר ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "יש אחרים בצד השני, שסבורים שבשם הרצון הטוב שלנו לגלות אחריות ולהביא ליציבות, הם חושבים שאוותר על עמדותיי הלאומיות כדי להקים ממשלה שמהותה שמאל, שבראשה כביכול אעמוד. אלו ואלו טועים. אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה הריאלית המיידית להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה. לי לא הייתה דילמה – לעולם לא אוותר על ערכיי למען שום תפקיד בעולם".

יו"ר ימינה איחל הצלחה לנתניהו במשימת הרכבת הממשלה: "אנחנו נגיע עם רצון טוב לכל משא ומתן קואליציוני על מנת להקים ממשלת ימין יציבה. אני מתחייב שבכל ממשלה שתקום, בלי קשר למי שמרכיב אותה, אנחנו נוודא שהיא תדאג ותייצג את כל אזרחי מדינת ישראל. באותה נשימה, אנחנו נעשה הכל ונהפוך כל אבן על מנת למנוע בחירות חמישיות, ולא נוותר על ערכינו ועל דרכנו. אם זוכרים את שתי הנקודות במצפן, יש הרבה דרכים להגיע לזה: להקמת ממשלה יציבה, וממשלה שמהותה משקפת את הקונצנזוס הלאומי ללא קשר למרכיבים הפרסונליים".

"יש פוליטיקאים שכבר התחילו את הקמפיין שלהם לבחירות החמישיות", הוסיף בנט. "זה הכי קל בעולם – לא להיות מנהיג, אלא להסתכל כל היום על מה הווטסאפ האחרון אומר. בעיניי זו התנהגות ילדותית, לא הוגנת ומופקרת. יש פה מדינה. אני מבקש מכולם, מימין ומשמאל – תפסיקו עם קמפיין הבחירות הזה, תניחו את זה בצד. בואו ניתן כולנו מאמץ לא לטפס על עצים, לא להקצין, לחשוב איך בצורה אחראית אנחנו פותרים את הפלונטר הזה. אני משוכנע ומתחייב לעשות הכל להביא את ישראל ואזרחיה לחוף מבטחים".

מוקדם יותר תקף סמוטריץ' בחריפות את בנט, והאשים כי הוא "פועל אקטיבית" לסיכול המאמצים לצירופו של גדעון סער לממשלת ימין בראשות נתניהו: "הוא חותר לפירוק המחנה הלאומי", כתב בפייסבוק. "נראה ששאיפותיו האישיות חסרות המעצורים משבשות את שיקול דעתו". סמוטריץ' כינה את המשא ומתן של בנט עם יש עתיד להקמת ממשלת רוטציה בראשותו כ"מהלך פזיז, חסר אחריות וקצר רואי. ממשלה כזו היא הפרת כל הבטחות הבחירות של בנט. מה שבנט בעצם עושה זה לשנות לחלוטין את מפת החיבורים והגושים בציבור הישראלי. לא בפוליטיקה, בציבוריות הישראלית. ובחיבורים החדשים שייווצרו בסדר החדש, הציבורים הדתי והחרדי עלולים למצוא את עצמם לבד ובמיעוט להרבה מאוד שנים. הנזק של זה למדינת ישראל בכל מה שאנחנו מאמינים שחשוב לה יהיה נורא".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה