חדשות בארץ

ריבלין יכריע: האם נתניהו יקבל את המנדט להרכבת הממשלה?

אם לא יחול מפנה דרמטי, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל מידי הנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה. אחר הצהריים תצא הכנסת ה-24 לדרך בישיבת פתיחה חגיגית במעמד הנשיא

ריבלין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ריבלין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הנשיא ראובן ריבלין צפוי להודיע היום (שלישי) על מי החליט להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה. על פי ההערכות, אם לא יחול מפנה דרמטי, כדוגמת שינוי בהמלצותיהן של המפלגות, המנדט יוענק לראש הממשלה בנימין נתניהו שזכה למספר הגבוה ביותר של ממליצים.

על פי חוק יסוד הממשלה, מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו יידרש פרק זמן נוסף לתהליך, בסמכות הנשיא להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

אתמול הגיעו נציגי הסיעות השונות בכנסת אל בית הנשיא, ומסרו לריבלין את המלצותיהם. נתניהו זכה לתמיכתם של 52 ממליצים – 30 מהליכוד, 9 מש"ס, 7 מיהדות התורה ו-6 מהציונות הדתית. מנגד, קיבל יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד , את המלצתם של 45 חברי כנסת – 17 ממפלגתו, 8 מכחול לבן, 7 מהעבודה, 7 מישראל ביתנו ו-6 ממרצ. ימינה, המונה שבעה חברי כנסת, המליצה על יו"ר המפלגה נפתלי בנט.

בפתיחת סבב ההתייעצויות, עם הגעת משלחת הליכוד לבית הנשיא, אמר ריבלין: "השיקול המרכזי שינחה אותי הוא הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת החדשה. כך נהגו כל נשיאי ישראל לדורותיהם, כך נהגתי בכל מערכות הבחירות הקודמות וכך אנהג אף עתה".

בתוך כך, אחר הצהריים תצא הכנסת ה-24 לדרך בישיבת פתיחה חגיגית במעמד הנשיא. במהלך הישיבה, שתחל בשעה 16:00, יישאו דברים ריבלין ויו"ר הכנסת יריב לוין, ו-120 חברי הכנסת יצהירו אמונים לתפקידם.

לקראת תחילת פעילותה של הכנסת, הגיעו אתמול 17 חברי הכנסת החדשים שטרם כיהנו בתפקיד ליום הכשרה מיוחד שערכה עבורם מזכירות הכנסת. במהלך היום הם קיבלו סקירות מקצועיות על הכנסת ויחידותיה השונות ועל מגוון הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותם.

בפתח יום ההכשרה, בירך יו"ר הכנסת את עמיתיו החדשים: "יש כלל שגוי שאומר 'עשית ולא פרסמת – לא עשית, פרסמת ולא עשית – כאילו כן עשית'. אני לא מאמין בדבר זה בכלל. כאשר עושים עבודה איכותית ואמיתית – בסוף רואים את זה. תתפרסמו – אבל על עשייה אמיתית ולא על גימיקים".

"הגעתם להישג אישי עצום – 1 מ-120 נציגים של תשעה מיליון אזרחים", הוסיף לוין. "המקום כאן הוא מאוד יצרי, ונותן מקום לייצר פרובוקציות ובעלי עוצמה. חשוב לנהל ויכוחים במלוא עוצמה וללא מורא, אך עשו זאת בשפה מכובדת ובאופן שמכבד אחד את השני".

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה