חדשות בארץ

הכנסת ה-24 יוצאת לדרך: יום הכשרה מיוחד לח"כים החדשים

17 חברי הכנסת החדשים השתתפו ביום הכשרה מיוחד, בו למדו להכיר את הכנסת ומחלקותיה השונות והתוודעו לכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותם. יו"ר הכנסת יריב לוין: "חשוב לנהל ויכוחים במלוא עוצמה וללא מורא, אך עשו זאת בשפה מכובדת ובאופן שמכבד אחד את השני"

יו"ר הכנסת יריב לוין ביום העיון (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת) יו"ר הכנסת יריב לוין ביום העיון (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אא

לקראת ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-24, שתחל מחר (שלישי) בשעה 16:00, הגיעו 17 חברי הכנסת החדשים שטרם כיהנו בתפקיד ליום הכשרה מיוחד שערכה עבורם מזכירות הכנסת. במהלך היום הם למדו להכיר את הכנסת ומחלקותיה השונות, וכן את לשכותיהם ומקומם במליאה. 

יום ההכשרה החל במפגש חגיגי של חברי הכנסת החדשים והנהלת הכנסת בכניסה לאודיטוריום הכנסת. החברים החדשים הצטלמו לתמונתם הרשמית, שתלווה אותם במהלך כל כהונתם בפרסומים רשמיים מטעם הכנסת ובלוחות הנוכחות במשכן.

בפתח יום העיון, בירך יו"ר הכנסת יריב לוין את עמיתיו החדשים: "יש כלל שגוי שאומר 'עשית ולא פרסמת – לא עשית, פרסמת ולא עשית – כאילו כן עשית'. אני לא מאמין בדבר זה בכלל. כאשר עושים עבודה איכותית ואמיתית – בסוף רואים את זה. תתפרסמו – אבל על עשייה אמיתית ולא על גימיקים".

"הגעתם להישג אישי עצום – 1 מ-120 נציגים של תשעה מיליון אזרחים", הוסיף לוין. "המקום כאן הוא מאוד יצרי, ונותן מקום לייצר פרובוקציות ובעלי עוצמה. חשוב לנהל ויכוחים במלוא עוצמה וללא מורא, אך עשו זאת בשפה מכובדת ובאופן שמכבד אחד את השני".

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, הציגה את מגוון הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותם של חברי הכנסת על מנת להשפיע על סדר היום הפרלמנטרי והציבורי – בהם הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר ונאומים בני דקה.

במהלך היום קיבלו חברי הכנסת סקירות מקצועיות על היחידות השונות של הכנסת, ביניהם חטיבת המידע ומערך הדוברות של הכנסת, חטיבת התפעול וחשבות הכנסת. בחלקו האחרון של יום העיון הם יצאו לסיור מקיף במשכן, בהדרכתה של מלר הורוביץ, בה ביקרו בין השאר בוועדות ובחדרי הסיעות. בהגיעם לאולם המליאה, התוודעו חברי הכנסת לראשונה למקומם. מזכירת הכנסת פירטה מעל גבי דוכן היו"ר את אופן הנאומים והשאילתות ואת התנהלות הדיונים במליאה. חברי הכנסת החדשים אף התנסו בהצבעה במערכת הממוחשבת.

ביום רביעי הקרוב ייערך לחברי הכנסת החדשים יום עיון נפרד, בו ילמדו בפרוטרוט על נושא החקיקה ועל ההיבטים החוקתיים הנוגעים לתפקידם, כולל סוגיית החסינות וחוק האתיקה.

תגיות:בחירות 2021הכנסת ה-24

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה