חדשות בארץ

סמוטריץ’ לבנט: "האיתרוג של השמאל מסנוור אותך"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', קרא לנפתלי בנט וגדעון סער להצטרף לממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו: "החיבוק התקשורתי אותו אתם מקבלים הוא רק בגלל שאתם בדרך להקים חלילה ממשלת שמאל. זו אותה התקשורת שאיתרגה את שרון. אל תתמסרו לחיבוק הזה. הוא רעיל, מסוכן וזמני מאוד"

סמוטריץ’, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)סמוטריץ’, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', קרא הערב (ראשון) ליו"ר ימינה נפתלי בנט להמליץ על בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה: "אם תמליץ על עצמך – תביא במו ידיך לאובדן שלטון הימין ולהקמת ממשלת שמאל", אמר בהצהרה מיוחדת שנשא מהכנסת.

''התעוררתי הבוקר לכותרות בעיתונים שמאשימות אותי בטרפוד הקמת ממשלת ימין", פתח סמוטריץ' את דבריו. "חבל על הזמן שאתם משקיעים בקמפיין הזה – ממשלת ימין לא תקום בקולות עבאס, לא במשמרת שלי. זו לא תהיה ממשלת ימין. לא אהיה חתום על מתן לגיטימציה לשוללי המדינה היהודית, לא אהיה שותף לשום ממשלה שתוכרז בקולות תומכי הטרור ומנחמי משפחות המחבלים, סוף פסוק".

לקראת סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, שיתקיים מחר, אמר סמוטריץ': "אני כידוע תומך בהקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו, בו בחרו באופן ישיר 30 מנדטים. אם נצרף את כל הגוש שהודיע לפני הבחירות על תמיכה בנתניהו – הוא נהנה מתמיכה בשיעור חסר תקדים שאין אף אחד במערכת הפוליטית שמתקרב אליה. מסע הרדיפה המשפטי שמתנהל נגדו פסול, וכך גם גלי השנאה של השמאל הקיצוני שחצו מזמן כל גבול".

"אני פונה מכאן לחברי נפתלי בנט – כל המלצה שלך מחר לנשיא שהיא לא בנימין נתניהו תקרב אותנו בצעדי ענק להקמת ממשלת שמאל. משמעות ההמלצה שלך על עצמך, על שבעת המנדטים שהשגת בבחירות, היא אחת: צעד גדול ודרמטי לעבר ממשלת שמאל עם לפיד, ליברמן, מרצ, אבתיסאם מראענה ומנסור עבאס. גם אם תקראו לממשלה הזאת בשמות מכובסים כמו 'ממשלת שינוי' או 'ממשלת ריפוי' – זו ממשלת שמאל. ממשלה שהיא מסוכנת לכל מה שאתה ואני מאמינים בו".

"אני חושש מאוד שהאיתרוג והחיבוק של השמאל מסנוור אותך", תקף סמוטריץ', "ואני כאן לומר בקול ברור – אל תמנע הקמת ממשלת ימין. מחר יגיע רגע המבחן. כשתיכנס בשערי בית הנשיא, תיקרע המסכה מעל המשחק המסוכן של הקמת ממשלת שמאל. אם תמליץ על נתניהו, כפי שמתבקש מתוצאות הבחירות – יהיה ברור שאתה בצד הנכון, שאתה מוריד מעל סדר היום את האפשרות לחבור לשמאל ולערבים. עם רוב של 59 חברים, גם יתר החברים יעשו את המאמץ וייכנסו, ותקום ממשלת ימין. אם תמליץ על עצמך – תביא במו ידיך לאובדן שלטון הימין ולהקמת ממשלת שמאל".

בהמשך הדברים פנה יו"ר הציונות הדתית גם לחברי תקווה חדשה ולעומד בראשם, גדעון סער: "נפתלי וגדעון, לא רק בישיבה עם נתניהו תפרו הבטחת בחירות אלא גם בהליכה לא אחראית עם גוש השמאל. לא גוש השינוי, גוש השמאל. הבטחתם לא להפוך את לפיד לראש ממשלה, גם לא ברוטציה. הבטחתם לא לשבת עם המפלגות הערביות. אני לא מבקש מכם להצטרף לנתניהו האיש, אני מבקש מכם להצטרף לדרך של ערכים, שלמיטב היכרותי איתכם אתם מאמינים בה".

"החיבוק התקשורתי אותו אתם מקבלים הוא רק בגלל שאתם בדרך להקים חלילה ממשלת שמאל. זו אותה התקשורת שאיתרגה את שרון ושכחה לו את את ההבטחה 'דין נצרים כדין תל אביב' שמאתרגת עכשיו אתכם. אל תתמסרו לחיבוק הזה. הוא רעיל, מסוכן וזמני מאוד. זה יתהפך עליכם מהר מאוד".

סמוטריץ' ציין, כי בשבועות הקרובים יפעל להקמת "ממשלת ימין אמיתית", כלשונו: "בשלב הראשון נדרשת ירידתו של בנט מהגדר וחבירתו החד-משמעית, כבר מחר, לימין, ובהמשך יצירת התנאים שיאפשרו את חבירתם של סער ושותפיו לממשלה לאומית. אני מבין את הקשיים האמיתיים והצודקים שלהם ומשוכנע שישנם לכך פתרונות. איילת, אלון, מתן, גדעון, יפעת, זאב, שרן, יועז – אני מכיר אתכם, אני יודע כמה חשובים לכם ההתיישבות, הזהות היהודית, תיקון מערכת המשפט. אתם יודעים מה עומד על הפרק – כל יום שעובר נמשכת ההשתלטות על שטחי C, אתגר האג, מינוי שופטים, ביידן והסכם הגרעין. אל תאבדו את כל זה בגלל חשש מיומיים שיימינג של אמנון אברמוביץ' וחבורתו. שימו את טובת המדינה לפני הכל, ובואו נשלב ידיים לממשלת ימין אמיתית. זה הרבה יותר חשוב והרבה יותר גורלי מכל הבטחת בחירות כזו או אחרת".

תגיות:גדעון סערנפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה