חדשות בארץ

קריאה פומבית לנתניהו, בנט וסער: "גלו אחריות והשלימו"

ארגוני המחנה הלאומי יצאו בקריאה פומבית לראשי המחנה לפסול מראש כל אפשרות להקמת ממשלה שתיתמך על ידי רע"מ או הרשימה המשותפת: "לשים את העניינים האישיים בצד"

בנט וסער, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)בנט וסער, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

לקראת סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, יצאו הבוקר (ראשון) ארגונים המזוהים עם מחנה הימין בקריאה, שכוונה בעיקרה לראשי המחנה, להניח את האמוציות בצד ולפעול להקמת ממשלה לאומית שלא תסתמך על רשימות אנטי ציוניות.

במסר הפומבי נכתב כי "ארגוני המחנה הלאומי קוראים לכלל ראשי המפלגות הציוניות, מימין ומשמאל, לפסול מראש כל אפשרות להקמת ממשלה הנתמכת מבחוץ או מבפנים על מפלגות שאינן מכירות בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי".

"כל מפלגה שבין חבריה נמצאים תומכי טרור – עליה להידחות על הסף, בין אם מדובר במפלגת רע"מ של התנועה האסלאמית ובין אם מדובר ברשימה המשותפת", נכתב עוד בקריאה, עליה חתומים בין היתר הארגונים הבאים: תנועת "אם תרצו", חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, תנועת "רגבים", פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, תנועת "ישראל שלי", מטה המאבק של דרום תל אביב, פורום נכי צה"ל לבטחון ישראל וארגון לביא.

בסיום המכתב פנו החותמים "לכל ראשי וחברי המפלגות לשים את העניינים האישיים בצד, ולפעול אך ורק לקידום האינטרס הלאומי. איננו סבורים שיש צד אחד שאחראי לאווירה העכורה, וראוי שכל הצדדים יפעלו לפיוס והשלמה עם יריביהם הפוליטיים כי בסופו של יום חשובה רק המדינה היהודית והריבונות היהודית בארץ ישראל".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", שיזם את המהלך מסר: "מכתב ארגוני המחנה הלאומי המובילים בארץ לכלל ראשי המפלגות הציוניות הוא לא פחות מקריאת השכמה. נבחרי הציבור חייבים להתעורר ולהבין שהפלגנות שלהם מובילה את המדינה למכירת חיסול של כל הערכים הציוניים, וללא שום סיבה מוצדקת".

"למחנה הלאומי יש רוב ברור להקים ממשלה יציבה", הוסיף פלג. "התעוררו עכשיו. אנו קוראים לבנימין נתניהו ולגדעון סער לגלות אחריות. לא מצילים מדינה על בסיס אמוציות אישיות ושנאה הדדית. טובת העם והמדינה קודמים לכל".

פרופ' אשר יהלום, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, מסר: "אנחנו קוראים לראשי מפלגות הימין להתאגד, ולשים את האינטרס של העם היהודי בראש מעייניהם".

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, הדגיש: "מי שמוכן לשבת בקואליציה עם מי שאינו מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – אינו ציוני. הכרה זו היא תנאי סף לכניסה לממשלה במדינת ישראל. כל הספינים וההתפתלויות לא יצליחו לטשטש עמדה ערכית זו. מי שיכניס תומכי טרור לקואליציה שלו, לא רק שאיננו ימני אלא הוא עושה מעשה אנטי ציוני. נקודה".

תגיות:גדעון סערנפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה