חדשות בריאות

פרופ' אש: לאחר החג נדון בביטול חובת המסכות במרחב הפתוח

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי לאחר החג יתקיים דיון בביטול חובת עטיית המסכות במרחבים פתוחים: "בחוץ, באוויר הפתוח, כשאתה נמצא לבד או לא בסביבה צפופה – לטעמי אין ערך נוסף למסכות"

פרופ’ נחמן אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ’ נחמן אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (חמישי) כי לאחר חג הפסח יתקיים דיון בשאלה האם לבטל את חובת עטיית המסכות במרחבים פתוחים: "אני מקווה שיתאפשר לעשות את זה. בחוץ, באוויר הפתוח, כשאתה נמצא לבד או לא בסביבה צפופה – לטעמי אין ערך נוסף למסכות", אמר בריאיון לכאן ב'. הוא הדגיש, עם זאת, כי החובה לעטות מסכות במרחבים סגורים לא תבוטל, ובכלל זאת בקניונים.

פרופ' אש התייחס להודעתה של חברת פייזר אתמול, כי החיסון שפיתחה נגד קורונה בטוח ויעיל לשימוש גם לילדים בגילאי 15-12. הוא ציין, כי יש להמתין לאישור ה-FDA ולדיון שייערך בצוות החיסונים במשרד הבריאות לפני שניתן יהיה להתחיל בחיסון שכבת גיל זו: "אני מעריך ומקווה שזה יקח מספר שבועות, בין חודש לחודשיים".

באשר לסוגיית רכישתם של חיסונים נוספים, אמר הפרויקטור כי נדרש לאשר תקציב עבור כך לשנתיים הבאות: "חשוב שהעסקה הזו תיסגר כמה שיותר מהר, כי השוק הזה קצת פרוע – יש תחרות גדולה מאוד על החיסונים. אנחנו רוצים להיות בטוחים שכאשר נצטרך אותם, נהיה בעדיפות גבוהה".

בתשובה לשאלה האם ניתן יהיה להעניק הקלות נוספות למערכת החינוך ולבטל את הצורך בקפסולות, אמר אש: "אנחנו בוחנים עכשיו את האפשרויות. אנחנו לא רוצים לעשות את זה בבת אחת. בכיתות י"א-י"ב אפשר להרחיב את מה שהחלטנו – החלטנו מעל 90%, ואנחנו בוחנים עכשיו להוריד את האחוז הזה כדי שיותר כיתות יהיו בלימוד מלא ולא בקפסולות".

הודעתה של חברת פייזר אתמול על בטיחותו ויעילותו של החיסון לילדים מעל גיל 12 התבססה על ממצאים ראשוניים של נתוני הניסוי הקליני שערכה על 2,260 מתנדבים אמריקנים, מהם עלה כי החיסון גילה יעילות של 100%. בעקבות הצלחת הניסוי, פייזר מתכננת להציג בשבועות הקרובים את התוצאות בפני מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), ולבקש אישור חירום לחיסון ילדים החל מגיל 12. מנכ"ל החברה, אלברט בורלא, הביע תקווה כי ניתן יהיה לחסן קבוצת גיל זו לפני תחילת שנת הלימודים הבאה. בשבוע שעבר מסרה פייזר כי החלה בניסוי קליני של החיסון על ילדים מגיל 11 ומטה, שתוצאותיו צפויות להתקבל לקראת סוף השנה.

בתגובה להודעתה של פייזר, נמסר ממשרד הבריאות כי עם קבלת אישור ה-FDA יוחל בישראל בחיסון בני 12 ומעלה. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי מדובר ב"בשורה נהדרת" לאזרחי ישראל: "אין דבר מתבקש יותר כעת מאישור מהיר של רכש חיסונים נוסף, כדי שנוכל להיות ערוכים לחיסונים מיד עם אישור ה-FDA".

תגיות:פרופ' נחמן אשנגיף הקורונהחיסוןמסכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה