חדשות בעולם

טיפת מזל: מי הם שלושת האנשים שזכו בטיסה פרטית... לחלל?

מיליארדר אמריקאי בן 38 הודיע לאחרונה על כוונתו לשכור חללית לטיסה הפרטית הראשונה לחלל. השבוע הוא חשף את הזוכים שיצטרפו אליו למסע, אחד מהם קיבל את הכרטיס מחברו שזכה בהגרלה אך וויתר על ההזדמנות לטוס לחלל

אא

בחודש שעבר, הודיע המיליארדר האמריקאי, ג'ארד אייזקמן (38), על כוונתו לשכור חללית של חברת "ספייס אקס" לטיסה בת שלושה ימים לחלל, שאליה יצטרפו עוד 3 נוסעים "רגילים", אף אחד מהם אינו אסטרונאוט. השבוע הוא חשף את הזוכים המאושרים שיצטרפו אליו לטיסה.

אייזקמן הוא מנכ"ל של חברת סליקת אשראי אמריקאית, והוא מממן את הטיסה הפרטית הראשונה של חברת "ספייס אקס", על מנת לגייס תרומות לבית חולים לילדים בטנסי, ארצות הברית, בו נערכים מחקרים למציאת תרופה לסרטן. אייזקמן בעצמו אמור לתרום 100 מיליון דולר לבית החולים.

היילי ארקנו, בת 29, תצטרף לצוות של אייזקמן והיא עשויה להיות האמריקאית הצעירה ביותר עד כה שתטוס לחלל. ארקנו היא אשת רפואה מבית החולים בטנסי. היא טופלה בבית החולים כשהייתה בת 10, ובמסגרת הטיפול שקיבלה לסרטן העצם, הוחלפו עצמות ברגלה השמאלית במוטות מתכת.

שני המקומות הנוספים ניתנו לד"ר סיאן פרוקטור, מרצה לגיאולוגיה, קיימות ומדעים פלנטריים במכללה קהילתית בפיניקס, אריזונה; ולכריס סמברוסקי, איש חיל אוויר לשעבר מאוורט, וושינגטון.

פרוקטור, בת 51, נבחרה על ידי פאנל שופטים והצליחה להביס כמאתיים עסקים שהתחרו על מקום שנשמר ללקוחות של חברתו של אייזקמן. סמברוסקי, מהנדס נתונים בן 41, תרם כסף כדי להשתתף בהגרלה, אבל לא הוא זה שזכה, אלא חברו הטוב. מאחר שחברו סירב לטוס מסיבות השמורות לו, הוא הציע להעביר את הכרטיס לסמברוסקי, שעבד בתקופתו בקולג' כיועץ במחנה קיץ המתמקד בחקר החלל והתנדב בעמותות אסטרונומיה. "ההודעה על כך שאטוס לחלל הדהימה אותי. זה מוזר וסוריאליסטי", אמר.

הארבעה יטוסו בחללית דרגון שתשוגר על טיל פלקון 9, ככל הנראה באמצע ספטמבר או מאוחר יותר. הם ישייטו במסלול מסביב לכדור הארץ בגובה של 540 קילומטרים, כ-120 קילומטרים גבוה יותר מתחנת החלל הבינלאומית, ובאותו מישור של טלסקופ החלל האבל.

אייזקמן, שנשר מבית הספר בגיל 16 על מנת להקים עסק מהמרתף של בית הוריו, הוא טייס קרב ובבעלותו צי מטוסי הקרב הפרטי הגדול בעולם.

"אני רוצה לחיות בעולם, שבעוד 50 או 100 שנה, אנשים יטוסו ברקטות שלהם לחלל ואנשים יטוסו עם החללית שלהם עם הילדים סביב הירח", אמר אייזקמן, שחגג לאחרונה יום הולדת 38. "אני גם חושב שאם אנחנו הולכים לחיות בעולם כזה, עלינו לנצח בדרך את הסרטן שבו לוקים ילדים".

מייסד ומנכ"ל ספייס אקס, אילון מאסק, אמר כי "זו אבן דרך חשובה לקראת גישה לחלל עבור כולם".

תגיות:חללחדשות בעולםרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה