חדשות בארץ

ליברמן: "למנוע מנאשם להרכיב ממשלה"; הליכוד: "כמו באיראן"

לאחר שהתברר, כי גוש נתניהו בצירוף ימינה קיבל 59 מנדטים בלבד, קרא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לקדם הצעת חוק שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "חקיקה פרסונלית נגד נתניהו תהיה בכייה לדורות"

נתניהו וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בליכוד תקפו הערב (חמישי) בחריפות את כוונת גוש המפלגות הפועל להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם בכנסת ה-24 הצעת חוק שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

"גוש שינוי הוא מונח מכובס לגוש אנטי דמוקרטי", אמרו בליכוד. "השינוי היחיד שהם באמת רוצים להביא הם חוקים הקיימים רק באיראן לסינון מועמדים ולהביא לביטול הבחירה הדמוקרטית של למעלה ממיליון אזרחים בישראל".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הוסיף: "'חקיקה פרסונלית נגד נתניהו תהיה בכייה לדורות. היא תעמוד לנו לרועץ, ותציג אותנו בעולם כמשטר אפל. בדמוקרטיה רק הציבור מחליט במי הוא בוחר להנהגת המדינה".

מוקדם יותר היום, עם סיום ספירת הקולות בוועדת הבחירות המרכזית, התברר כי גוש המפלגות התומך בנתניהו, בצירוף ימינה, נותר עם 59 מנדטים. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע לאחר מכן כי בכוונתו לפעול לקידום החוק, המכוון פרסונלית נגד נתניהו: "אני מחויב לעשות הכל על מנת למנוע בחירות נוספות. השלב הראשון עובר דרך הצעת החוק שתמנע מחבר כנסת עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. אני מצפה מכל הצדדים שמייחלים לשינוי, עליו דיברו בחודשים האחרונים, לגלות אחריות ולהצטרף להצעת חוק זו".

לאחר פרסום התוצאות הלא רשמיות מוועדת הבחירות, כתב יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער: "ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי. כפי שהודעתי בליל הבחירות: אגו לא יהיה שיקול".

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נפגשו הערב. בתום הפגישה פורסמה הודעה משותפת, לפיה השניים "דנו בשיתופי פעולה אפשריים לגיבוש קואליציית שינוי והחלפת שלטון נתניהו. הוחלט כי שיחות נוספות יתקיימו בהמשך".

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-24, לחצו כאן

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה